"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

5.1 C
Trikala

Υπόμνημα – σοκ σε Μητσοτάκη: «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο»

lafarm

Σχετικά άρθρα

Πρόταση – βόμβα για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης, ήδη από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου!

Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, η οποία διατυπώνεται στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα. Η πρόταση είναι το αποκορύφωμα της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου.

Οι «νάρκες» του Daniel και του Ιανού

Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και – κυρίως – σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ητοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.

Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.

 

Οπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση

Στο ίδιο υπόμνημα, αναφέρει εμμέσως και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας. Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.

 

Ο κ. Γραμματίδης υποστηρίζει επίσης ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.

Και επικαλείται ένα σχετικό προηγούμενο στην Πολιτεία της Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η εκτεταμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της πολιτείας οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών, και τη δρομολόγηση λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών.

Οπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο διαπρεπής νομικός δεν κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις αναφορικά με το υπόμνημά του, αλλά και την ίδια την προαναφερόμενη πρόταση-βόμβα.

tanea.gr

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τι είπε ο άνθρωπος ανθρωπάκια της παραπληροφόρησης.
    όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα

    • Ότι και να λένε τώρα, ποιος τους πιστεύει; Αφού σε λίγο καιρό θα βγει ο Κούλης και θα λέει άλλα. Του είπανε, μας είπανε, δεν γνωρίζαμε και δεν οφείλουμε να γνωρίζουμε…
      ΥΓ. Που να σας πει ο πατήρ στο ους, βρε άθλιοι της χώρας.

  2. Δεν έχει υπάρξει καμία αλλοίωση, επέμβαση ή διαγραφή δεδομένων στα ηχητικά του ΟΣΕ από τη νύχτα της σύγκρουσης στα Τέμπη, αναφέρει το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης που ολοκλήρωσε το ΕΜΠ, μετά από ανάθεση του του εφέτη ειδικού ανακριτή της Λάρισας, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρξε καμία παραποίηση στα ηχητικά των Τεμπών.

    • Και στην υπόθεση Λαμπράκη, δεν υπήρξε καμία αλλοίωση στοιχείων. Το κεφάλι του αποθανόντος έσκασε με δύναμη επάνω σε έναν λοστό, που τον κρατούσε ένας τύπος που ήταν επάνω σε ένα τρίκυκλο. (Δεν κάνω πλάκα, το δήλωσε μάρτυρας).
      Άλλωστε, βάσει του νόμου του Isaac Newton‎‎, η δύναμη που σκάζει το κεφάλι επάνω στον ακίνητο λοστό, ισούται με την δύναμη του λοστού εάν σκάσει επάνω στο κεφάλι.
      Οπότε, το ίδιο είναι.
      ΥΓ. Οι φουκαράδες οι δεξιοί… Αρπάχτηκαν από την είδηση, δίκην σανίδας σωτηρίας.

    • Επιτέλους λύθηκε και το μυστήριο, γιατί το κρίσιμο δεκάλεπτο του δυστυχήματος επικρατεί απόλυτη σιωπή. Είναι η άκρα του τάφου σιωπή. Δεν ειπώθηκε τυχαίως, διαχρονικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης