"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

27 C
Trikala

Τρίβουν τα χέρια τους τα σούπερ μάρκετ με ακρίβεια και πληθωρισμό

lafarm

Σχετικά άρθρα

Στους εξαιρετικά ωφελημένους από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό εντάσσονται τα σούπερ μάρκετ, καθώς, σύμφωνα με νέα έρευνα της Nielsen, καταγράφουν αύξηση κατά 7,5% για το 2023,  και το ταμείο σε σούπερ μάρκετ και cash & carry ενισχύθηκε, υπερβαίνοντας σε αξία τα 4,096 δισ. ευρώ από 3,810 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Στην έρευνα καταγράφεται ότι εξαιτίας, κυρίως, του πληθωρισμού μέσα σε ένα τετράμηνο μπήκαν στα ταμεία περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου καταγράφει υποχώρηση 3,5%

Σημειώνεται, άλλωστε, ότι δεν  είναι λίγες οι έρευνες, όπως η χθεσινή του ΙΕΛΚΑ, που αναφέρουν ότι οι καταναλωτές αδυνατούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες σαρωτικής ακρίβειας.

Το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας (+11,4%) πάει στις υπεραγορές, ενώ με +7,8% βρίσκονται τα μικρά σούπερ μάρκετ, +6,6% τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και +6,9% τα πολύ μικρά.

Η NielsenIQ καταγράφει ότι σε γεωγραφικό επίπεδο η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στην Κρήτη +18,1% και στην Πελοπόννησο +14,1% ενώ με μικρότερους ρυθμούς «έτρεξαν» οι πωλήσεις στην Αττική +6,4%, στην Κεντρική Ελλάδα +6,8% και στη Θεσσαλονίκη +8,9%.

Τελευταία στην κατάταξη έρχεται η Μακεδονία – Θράκη, όπου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόλις κατά 3%, κάτι που υποδηλώνει σημαντική υστέρηση της κατανάλωσης.

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, η NielsenIQ προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κωδικών θα αυξηθούν κατά 5,3%, με τις πωλήσεις των τροφίμων – ποτών να εμφανίζουν ανάπτυξη 5,5%, 4,2% για την κατηγορία προϊόντων προσωπικής υγιεινής και +6,4% των προϊόντων για το σπίτι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης