"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

13.7 C
Trikala

Η στρατηγική σημασία του αυτοκινητόδρομου Ε65 και Τρίκαλα-Αθήνα σε 3 ώρες

lafarm

Σχετικά άρθρα

Τα έργα στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα με την ολοκλήρωση τους θα κάνουν πραγματικότητα την διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα σε 3 ώρες καθώς πλέον δεν θα χρειάζεται ο οδηγός να χρησιμοποιεί το δύσκολο οδικό ανάγλυφο στις ανηφόρες μετά τη Λαμία. Δέκα λεπτά περισσότερα θα απαιτούνται για να φτάσει μέχρι την Καλαμπάκα.

Στην ουσία ο οδηγός θα χρησιμοποιεί την εθνική οδό από την Αθήνα (δηλαδή στη Νέα Οδό) και στην περιοχή της Ανθήλης (περίπου στο 205χλμ) θα εισέρχεται στον οδικό άξονα της Κεντρικής Οδού. Από εκεί θα διανύει περίπου άλλα 110 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει μέχρι την πόλη των Τρικάλων και περίπου 10 ακόμα για να φτάσει στην Καλαμπάκα. Αυτό σημαίνει πως η απόσταση των 325 χιλιομέτρων θα μπορεί να καλύπτεται με συντηρητική οδήγηση σε 3 ώρες και 10 λεπτά.

Η παράδοση των έργων στο νότιο τμήμα θα σημάνει και την μετατόπιση του επίκεντρου των έργων στο βόρειο τμήμα του Ε65. Εδώ ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τοποθετεί την πλήρη παράδοση του βόρειου τμήματος αλλά και συνολικά πλέον του Ε65 εντός του 2025. Τα έργα στο βόρειο τμήμα έχουν χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το Βόρειο τμήμα του Ε65 (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών), του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό προόδου του έργου είναι σήμερα πάνω από 30%.

Όταν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει και το βόρειο τμήμα ο αυτοκινητόδρομς Ε65 θα έχει πλέον συνολικό μήκος 181 χιλιομέτρων ξεκινώντας από την περιοχή της Λαμίας και φτάνοντας μέσω Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας στην περιοχή των Γρεβενών συνδεόμενων με την Εγνατία Οδό.

Η στρατηγική σημασία του Ε65

Ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της Ηπειρωτικής χώρας. Στα δυτικά έχει τον άξονα της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο-Ιωάννινα) και ανατολικά την άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Το μεγάλο προσόν του Ε65 είναι η σύνδεση Ανατολής και Δύσης. Μέσω του Ε65 ενώνονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου. Παράλληλα θα προσφέρει άνετη πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου σε χρόνους που είναι εξαιρετικά πιο σύντομοι από ότι τώρα.

Για παράδειγμα το Αθήνα-Γρεβενά θα είναι υπόθεση 4 ωρών ενώ σε 4,5 ώρες κατεβαίνει ο απαιτούμενος χρόνος για Μέτσοβο ή Καστοριά. Παράλληλα μέσω του Ε65 και του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή έρχονται πιο κοντά οι γειτονικές χώρες της Αλβανίας και της Βόρειας Μακεδονίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης