"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

17.9 C
Trikala

“Να ανοίξουν τα σχολεία”. Αλλά με τι τρόπο ;

lafarm

Σχετικά άρθρα

     Προβλήματα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή και που αφορούν τα σχολεία της περιοχής μας, αλλά πιστεύω και των άλλων επαρχιακών περιοχών της χώρας.

   * Αρκετοί  εκπαιδευτικοί, μόνιμοι ή αναπληρωτές κατοικούν σε περιοχές μακριά από την έδρα των σχολείων του Δήμου μας (Τρίκαλα, Λάρισα, Καρδίτσα, Βόλος).

    Άρα το άνοιγμα των σχολείων σημαίνει ότι θα μετακινηθούν αρκετές δεκάδες εκπαιδευτικών από μεγάλες επαρχιακές πόλεις  προς τα χωριά του δήμου μας.  Και προφανώς μιλάμε για καθημερινές μετακινήσεις με τον κίνδυνο να ελλοχεύει.

   * Επίσης, μαζί με τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών  υπάρχουν και αυτές των μαθητών/τριών από τα γειτονικά χωριά, προς τα χωριά που λειτουργούν Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια.

     Και φυσικά αυτό δημιουργεί έναν ενισχυμένο κίνδυνο εξάπλωσης. Κάτι που προσπάθησε να αποφύγει η επιτροπή του υπουργείου με τις απαγορεύσεις του Πάσχα.

   * Όλοι μας γνωρίζουμε τι γίνεται με τις ιώσεις στα σχολεία. Μόλις μπει ο ιός, αν δεν κάνει τον κύκλο του σε όλη τη σχολική μονάδα, δύσκολα φεύγει.  Ξέρουμε όλοι πως τον χειμώνα που μας πέρασε λόγω του άλλου ιού της γρίπης, πόσα σχολεία έκλεισαν ή άγγιξαν το όριο για να κλείσουν.

     Και προφανώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να νοσήσει όλη η οικογένεια. Ειδικά στις μικρές ηλικίες το φαινόμενο είναι εντονότερο.  Φαντάζεται κανείς τι  μπορεί να συμβεί αν ο ιός λέγεται κορονο’ι’ός;

     * Ίσως δεν πρέπει να ξεφύγει της προσοχής μας ο μεγάλος αριθμός μαθητών σε κάθε τμήμα, μέχρι 25 μαθητές στα Δημοτικά  και μέχρι 27 στα Γυμνάσια, Λύκεια.      Ο μόνος τρόπος για λειτουργήσουν είναι να χωριστούν σε μικρότερα ώστε να τηρηθούν κάποιοι ελάχιστοι υγειονομικοί κανόνες, αλλά θα πρέπει να βρεθούν και οι επιπλέον απαραίτητοι εκπαιδευτικοί για κάτι τέτοιο, για το οποίο δεν ακούγεται  να κινήθηκε κάποια διαδικασία.

   *  Στα δημοτικά σχολεία το πρόβλημα λειτουργίας στην περίπτωση ενός διευρυμένου ωραρίου (πρωί – απόγευμα) είναι πιο δύσκολα τα πράγματα λόγω λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων.

   * Σε ότι αφορά το κομμάτι της κάλυψης της ύλης, μέχρι να μπουν τα παιδιά στις τάξεις τους και να ξαναβρούν ρυθμό παραγωγής και απόδοσης έρχεται το καλοκαίρι. Και μείωση  διάρκειας  της διδακτικής ώρας να γίνει εκπαιδευτικό όφελος μηδαμινό.

   *  Τέλος υπάρχει και η  Γ’ Λυκείου που από την μέρα που έκλεισαν τα σχολεία, το μόνο θέμα συζήτησης είναι η ύλη και η ημερομηνία εξετάσεων.

     Το μόνο σίγουρο είναι πως οι μαθητές/τριες της Γ’ Λυκείου δεν θα ξαναμπούν στην τάξη, αφού θα κάνουν χρήση του δικαιώματος των απουσιών τους και ξέρουμε όλοι πως τις αφήνουν για το τέλος, προκειμένου να κάνουν τις επαναλήψεις πριν τις Πανελλαδικές. Και φυσικά κάνεις δεν μπορεί να τους επιβάλλει κάτι διαφορετικό…

     Άρα, το ζητούμενο δεν είναι να “ανοίξουν απλά τα σχολεία”, για να επανέλθει η “κανονικότητα” ή για να κερδίσουν το “στοίχημα” με τον εαυτό τους το υπουργείο, η υπουργός και η κυβέρνηση.

      Ούτε έχει κάποια πρακτική αξία να βγουν και να πουν πως ολοκληρώθηκαν οι ύλες της φετινής χρονιάς, γιατί θα είναι μόνο στα χαρτιά…

    Το ζητούμενο είναι, όλη αυτή η θυσία που κάναμε, όλο αυτό το τεράστιο “κόστος” που μας ζήτησαν να φορτωθούμε και το φορτωθήκαμε αγόγγυστα, να μην αποβεί μάταιο….

Υ. Γ. Ας λυθούν τα παραπάνω και μετά αποφασίστε το “άνοιγμα των σχολείων”…

Toυ Ηλία Καραμάνου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης