Πρόκειται για το δυτικό τμήμα της λεγόμενης σιδηροδρομικής Εγνατίας, από Θεσσαλονίκη μέχρι Ηγουμενίτσα και είναι σήμερα ένα από τα έργα που οραματίζεται για τα επόμενα χρόνια η χώρα μας.
Με εισήγηση του δημάρχου Θοδωρή Αλέκου το θέμα έρχεται προς συζήτηση στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μετεώρων ενώ πρέπει να σημειωθεί πως “Ναι” στην σιδηροδρομική Εγνατία είπαν το τελευταίο διάστημα το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου και το δημοτικό συμβούλιο Ηγουμενίτσας.
Το σημείο κλειδί στα έργα αυτά είναι η Καλαμπάκα. Σήμερα είναι τερματικός της Γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, κλάδος συνδέεται με την Αθήνα ως κλάδος του ΠΑΘΕΠ.
H κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου.
Το τμήμα Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα θα ενώσει οριστικά την Καλαμπάκα με το κύριο λιμάνι εξόδου προς Ιταλία και Δυτική Ευρώπη και με το εσωτερικό δίκτυο της χώρας και ειδικότερα για τα εμπορευματικά φορτία με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αλεξανδρούπολης.
Εδώ μάλιστα έχει σχεδιαστεί και η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, στην περιοχή της Κατάρας με μήκος που ξεπερνά τα 10χλμ.