"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.7 C
Trikala

Το μεν (χριστουγεννιάτικο) πνεύμα πρόθυμο, η δε τσέπη ασθενής και άδεια

lafarm

Σχετικά άρθρα

Σε γιορτινό κλίμα η αγορά όμως οι καταναλωτές είναι διστακτικοί στις αγορές τους εν μέσω κύματος ακρίβειας.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat, μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η Ελλάδα είχε το υψηλότερο ποσοστό ατόμων με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (81,6%) που θεωρούνται φτωχοί (2022). Ακολουθούν η Βουλγαρία (67,9%) και η Σλοβακία (53,3%). Επίσης, στην Ελλάδα καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά στην ΕΕ, ατόμων με μεσαίο και υψηλό μορφωτικό επίπεδο που θεωρούνται «υποκειμενικά φτωχά», με ποσοστά 70% και 49% αντιστοίχως.

Ανησυχία για το κόστος ζωής και συγκράτηση των δαπανών την περίοδο των εορτών

Με τα νοικοκυριά να προσπαθούν να πάρουν μια πρόσκαιρη ανάσα με τα κάθε λογής επιδόματα που εισάγει η κυβέρνηση και τα Χριστούγεννα να βρίσκονται προ των πυλών η πίεση που ασκεί στην αγοραστική δύναμη και την ψυχολογία των καταναλωτών ο συνδυασμός οικονομικής ύφεσης και πληθωρισμού, αποτυπώνεται καθαρά στα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της EY Future Consumer Index.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Θάνος Μαύρος (Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη) επικαλέστηκε σχετική έρευνα που δείχνει πως το 56% των συμμετεχόντων ανησυχούν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, 53% για τα οικονομικά τους και 40% για την οικονομία γενικά, ενώ δυο στους τρεις (69%) εκτιμούν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες.

 

Οι τιμές τραβούν την ανηφόρα

Υπό αυτές τις συνθήκες το Δώρο Χριστουγέννων εκτιμάται ότι θα εξαφανιστεί σε χρόνο ρεκόρ από την τσέπη των καταναλωτών και τα κάθε ειδών Καλάθια θα αποτελέσουν ασπιρίνη, την ώρα που βασικά αγαθά, όπως το λάδι, τείνουν να γίνουν είδη πολυτελείας.

Δεν πέφτουν οι τιμές του λαδιού

Στο μεταξύ, η λίστα με βασικά τρόφιμα που τείνουν να γίνουν απλησίαστα μεγαλώνει. Επί παραδείγματι, οι τιμές στο κρέας και τα τυροκομικά έχουν πάρει την ανιούσα. Πολλοί είναι οι καταναλωτές που πλέον δεν δύνανται να καλύψουν βασικές τους ανάγκες, καθώς δεν μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στην εκτόξευση των τιμών.

Με την ακρίβεια στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης να επιμένει, ως το μεγαλύτερο αγκάθι για τα ελληνικά νοικοκυριά δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά με τα μέλη της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος να παραδέχονται ότι ακόμη και με περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού οι τιμές δεν θα επανέλθουν στα προ διετίας επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, οι μισθοί στη Ελλάδα, παρά την αύξηση, δεν επαρκούν με τον μήνα να βγαίνει οριακά, για την πλειονότητα των πολιτών.

Υπάρχει διάθεση αλλά…

Τη διάθεση των καταναλωτών, παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, να κάνουν τις αγορές τους την περίοδο των Χριστουγέννων, αποτυπώνει έρευνα που ολοκλήρωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συγκεκριμένα, μεσοσταθμικά το κοινό αναμένεται να ξοδέψει την περίοδο των Χριστουγέννων 174 ευρώ κατά κεφαλήν, το οποίο είναι αυξημένο κατά 20% σε σχέση με τα 146 ευρώ του 2022. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφουν οι τιμές, αλλά και στη μικρή αύξηση που καταγράφει το μέσο εισόδημα των καταναλωτών.  in.gr

Στράτος Ιωακειμ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης