"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

24.2 C
Trikala

Τρίκαλα – Αφήστε τα παραμύθια !!! Ασχοληθείτε επιτέλους με τα αναπτυξιακά έργα υποδομής που μπορούν να δώσουν πνοή

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η μεγάλη αξία του οδικού άξονα Πύλη – Ελάτη – Περτούλι – Νεραїδοχώρι – Δέση – Γέφυρα Αλεξίου – Αρματολικό για την οικονομική ανάπτυξη του ορεινού όγκου των Τρικάλων έχει υποτιμηθεί στο Νομό και δεν έλαβε στο παρελθόν τη δέουσα σημασία.

Η πρόσβαση στην ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς αυτή περιοχή, είναι ουσιαστικά αποκλεισμένη από την Δυτική Ελλάδα και την περιοχή του Ιονίου λόγω της μορφολογίας του εδάφους.

Η μόνη εφικτή πρόσβαση από την δυτική περιοχή είναι σήμερα μέσω του δύσβατου και επικίνδυνου τους χειμερινούς μήνες επαρχιακού δρόμου Μεσοχώρας – Πύλης, η διαδρομή του οποίου είναι τόσο κουραστική και κοπιώδης, με πολλές στροφές και με πολλές πέτρες πεσμένες πάνω στο φθαρμένο οδόστρωμα από τις παραπλεύρως υφιστάμενες απότομες πλαγιές του δρόμου, που αποθαρρύνει οποιοδήποτε οδηγό να την διαβεί.

Το χειμώνα μάλιστα, η ανήλια διαδρομή Μεσοχώρα – Βαθύρεμα κρύβει αναρίθμητες παγίδες παγετώνα για τα διερχόμενα οχήματα.

Η ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος στον ορεινό όγκο των Τρικάλων είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την οικονομική ανάπτυξή του.

Η ύπαρξη ασφαλούς πρόσβασης από την Δυτική Ελλάδα, μέσω μιας ολοκληρωμένης Εθνικής  Οδού, θα επαύξανε σημαντικά τις τουριστικές ροές προς τον ορεινό όγκο και το Χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου.

Η δε διασύνδεσή του με τον όμορο δυτικά ορεινό όγκο των Τζουμέρκων θα δρούσε πολλαπλασιαστικά στην προσέλευση εγχώριων επισκεπτών.

Από την άλλη πλευρά, θα υπήρχε εύκολη και οικονομική πρόσβαση του ορεινού όγκου των Τρικάλων, λόγω της εγγύτητας της περιοχής, στα παράλια του Ιονίου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Δεν θα πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι περίπου 8 εκ Ευρώ ήταν μόνο ο προϋπολογισμός των τουριστικών επενδύσεων (ξενοδοχεία, καταλύματα) που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Leader και υλοποιήθηκαν την περίοδο 2002 – 2015 στην περιοχή αυτή του ορεινού άξονα των Τρικάλων και οι οποίες παραμένουν σχετικά αναξιοποίητες λόγω του μειωμένου τουριστικού ενδιαφέροντος.

Μάλιστα, το 70% αυτών είτε δεν λειτουργεί είτε υπολειτουργεί εξαιτίας της μείωσης των επισκεπτών, που επήλθε ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα. Η ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Γέφυρα Αλεξίου–Αρματολικό θα ενίσχυε σημαντικά την ροή επισκεπτών προς την ορεινή περιοχή.

Μελλοντικά δε, με τον σχηματισμό και της τεχνητής λίμνης Μεσοχώρας, που όπως εκτιμάται είναι εφικτή μέσα στα επόμενα χρόνια με τη λειτουργία του Φράγματος, θα δημιουργηθεί ένας επιπλέον πόλος έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος στην περιοχή και δυνατότητα ανάπτυξης παραλίμνιων δράσεων και παραλίμνιων τουριστικών εγκαταστάσεων.

Και βέβαια, η ανάπτυξη της παραλίμνιας περιοχής δεν θα είναι καθόλου εφικτή χωρίς την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού στο τμήμα «Γέφυρα Αλεξίου–Αρματολικό».

Πέραν της αυτονόητης οικονομικής σημαντικότητας για την ανάπτυξη της ορεινής περιοχής, στην οποία δεν δόθηκε έως σήμερα η οφειλόμενη προσοχή, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η αυτοδιοικητική αξία που θα προσδώσει μελλοντικά στην περιοχή η ολοκλήρωση του τμήματος Γέφυρα Αλεξίου–Αρματολικό.

Η ολοκλήρωσή του θα ανοίξει το δρόμο για τον εξορθολογισμό της Διοικητικής διαίρεσης του Νομού Τρικάλων, με την δυνατότητα δημιουργίας ενός πρόσθετου ορεινού και βιώσιμου Δήμου που έχει ανάγκη σήμερα ο Νομός Τρικάλων, ο οποίος θα εκτείνεται σε ευρεία έκταση και θα έχει γεωγραφική συνοχή, ομοιογένεια και ασφαλή επικοινωνία μέσα από το οδικό κύκλωμα Ελάτη – Περτούλι – Νεραїδοχώρι – Δέση – Γέφυρα Αλεξίου – Αρματολικό – Φράγμα Μεσοχώρας – Μεσοχώρα – Βαθύρεμα –  Στουρναρέїκα – Ελάτη και τις λοιπές εγκάρσιες οδικές συνδέσεις του κυκλώματος αυτού με τα υπόλοιπα χωριά της ορεινής περιοχής.

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δύο δρόμους έχει η ζωή(;)
    Στην υπέροχη φωτογραφία της ΤΡΙΚΚΗPress διακρίνονται τα γνωστά συμπαθή ζώα, προ διλήμματος. Τον αριστερό ή το δεξιό δρόμο που φαίνεται στο βάθος να πάρουν; Δυστυχώς δεν υπάρχουν αναλυτικές πινακίδες για το τι θα συναντήσουν αργότερα. Και εάν υπήρχαν, θα έγραφαν τι κακό θα συναντήσουν στον …απέναντι δρόμο. ΠΟΤΕ στον δικό τους. Οδεύουν λοιπόν (κατά το δοκούν) και …όπου βγει. Σημείωση: κάθε παραλληλισμός με την λαμπρή ημέρα της Δημο-κρατίας που έρχεται οσονούπω, ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας.
    Και καλά εμείς, ούτε 200χρόνια κράτος(3/2/ 2030 τα κλείνουμε, θα ξανα-αγγαρέψουμε την γνωστή κυρία για πανηγύρια). Κοτζάμ ΗΠΑ, υπερδύναμη με 320 εκατ. κόσμο, πυρηνικά, πλούτο κλπ. είχαν και αυτοί …δύο δρόμους, τους Τραμπ και Μπάιντεν. Αμφότεροι, θέλουν να ξανακατέβουν για να …ξανασώσουν τους Αμερικανούς.
    Το μόνο που φοβάμαι, είναι ο προβληματισμός και οι συζητήσεις των εικονιζόμενων συμπαθών τετράποδων. Φαντάζεστε να μας βλέπουν σε λίγο, στις ‘’πιο κρίσιμες εκλογές’’. Εμείς θα ρίχνουμε χαρούμενοι το(σταυρωμένο) χαρτί, θα μαλώνουμε, θα πανηγυρίζουμε, θα αναλύουμε… Αυτά (επάνω στην ηλιόλουστη γέφυρα) θα λένε: μα ντιπ …βόδια είναι αυτά τα συμπαθή δίποδα.
    Jim Riflevinegar
    Υ.Γ. Υπενθυμίζω, δια πολλοστή φορά, ότι ο ορισμός του ανθρώπου ως το πιο έξυπνο είδος στον πλανήτη, έγινε από …ανθρώπους. Δεν θυμάμαι να συμμετείχαν τα …γελάδια στην συνεδρίαση ή έστω, να συμφώνησαν εκ των υστέρων επ΄ αυτού .

    • Μα τι λέτε?
      Να ασχοληθούν κάποιοι με έργα? με ανάπτυξη? με υποδομή? να δώσουν πνοή?
      Απαπαπα…
      Πολλά μαζί ζητάτε και θα μπερδευτούν….ένα ένα.
      Προς το παρόν παραμύθια….
      Ο Αλή Μπαμπά και οι 40 κλέφτες (εδώ είναι πολλοί παραπάνω αλλά τους διαλέγουμε κιόλας)…
      Αγαπητέ “Jim Riflevinegar”, πρέπει να ψηφίσουμε “έξυπνα” πάνω απ΄όλα…για να επιλέξουμε τους καλύτερους.
      Αλίμονό μας.

      • Πες μου ρε φίλε …Αναδευτή, τι να ψηφίσω και θα σε είμαι υποχρεωμένος. Από το 1974 σε κάθε εκλογή, είμαι προβληματισμένος τα μάλα. Με …δίκασε η ζωή στα οικονομικά (επιστημονικά, αλλά και πρακτικά) και δεν βγαίνει το πράγμα. Χώρια που ως λάτρης της πραγματικής Ιστορίας, βλέπω πολλά. Προς το παρόν, παρά την ”κάθοδο” προσώπων που …γέννησα, απεφάσισα εκείνη την αποφράδα ημέρα να γυρνάω σούβλες στο εξοχικό. Κατάλαβε σε παρακαλώ την απελπισία μου, κυρίως για την(μορφωμένη) γενιά μου.

        • Αγαπητέ κι εγώ (εξ ονόματος) τα ανακατεύω από δω, τα φέρνω από κει, αχταρμάς γίνονται, μπέρδεμα, δεν βγάζω άκρη. Ο «μίτος της Αριάδνης» μας χρειάζεται ή ένα σπαθί για να κόψουμε τον “Γόρδιο Δεσμό”.
          Καλά θα περάσετε γυρνώντας σούβλες στο εξοχικό, αλλά να μην ξεχάσετε να πάτε να ψηφίσετε, η αποχή δεν θα βοηθήσει σε αυτές τις εκλογές….Εγώ ατυχία, είμαι και εφορευτική επιτροπή τακτικό μέλος σε πολύ μικρό χωριό και εκλογικό τμήμα, δεν γινεται να το αποφύγω και θα δώ πολλάαα…
          Πάρτε το πακέτο με τα ψηφοδέλτια, αφαιρέστε κάποια στανταράκια, κλείστε τα μάτια κι ότι πιάσει το χέρι σας από τα υπόλοιπα, κι όπου σας βγάλει…
          Δεν χρειάζεται απελπισία, με θάρρος και τόλμη πάντα….
          Εξάλλου το αποτέλεσμα δεν θα σας δικαιώσει σίγουρα.
          Ελπίζω να βοήθησα….

  2. Την συγκεκριμένη γέφυρα τη λατρεύω. Μέτρο-μέτρο την παρακολουθούσα να ολοκληρώνεται. Πριν, στη θέση της υπήρχε κάτι σαν γέφυρα, ξύλινη κατασκευή, σαν αυτές που βλέπεις στα έργα του Ιντιάνα Τζόουνς. Συνήθως τον χειμώνα εξαφανίζονταν. Χάρηκα πολύ όταν τέλειωσε, νομίζοντας ότι θα αποφεύγαμε τον κύκλο Στουρναρέικα, Γκρόπα, Μεσοχώρα, για να βγούμε στον νομό Άρτας και στο Ιόνιο. Πολλά χρόνια τώρα, παρακαλάω κάθε υπεύθυνο(;) Δήμαρχο, Νομάρχη(τότε), κοινοτάρχη κλπ. Δεν μπορείτε βρε παιδιά να κατασκευάσετε 10 χιλιόμετρα δρόμο, εντάξει. Βάλτε κάθε άνοιξη ένα ρημάδι μηχάνημα, να τον βελτιώσει κάπως, να περνάνε αυτοκίνητα. Ο τουρίστας θέλει και λίγο περιπέτεια, χωρίς όμως να διακινδυνεύσει αυτοκίνητο και οικογένεια. Δεν έχω παράπονο, ουδείς είπε όχι. Το αποτέλεσμα: Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Για να δούμε φέτος, που θα έχουμε νέα …κυβέρνηση.
    Δεν πιστεύω να μου πουν, εδώ σε φτιάξαμε ολόκληρη …πλαζ, εσύ με θες Ιόνιο;

  3. 16/4/2021
    “Η Τρικαλινή Βουλευτής έθεσε επί τάπητος στον Υπουργό την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού Τρικάλων – Άρτας, που αφορά στο τμήμα «γέφυρα Αλεξίου – Αρματωλικό», προκειμένου να επιτευχθεί η οδική σύνδεση του Νομού Τρικάλων με τον Νομό Άρτας. Η περάτωση του συγκεκριμένου έργου, αν και αποτελεί ζωτικής σημασίας για τον Νομό Τρικάλων, δυστυχώς παραμένει στάσιμη για πολλά έτη.
    Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αφού άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τα δίκαια αιτήματα των πολιτών του Νομού Τρικάλων τα οποία ανέπτυξε με λεπτομέρεια η Βουλευτής, αναγνώρισε ότι η υλοποίηση του οδικού άξονα Τρικάλων – Άρτας είναι έργο «πνοής» για την περιοχή και δεσμεύτηκε, παρότι το θέμα ΔΕΝ αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου, να δρομολογηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, σε συνεργασία με την αρμόδια Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον Περιφερειάρχη κ. Αγοραστό, ώστε να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι προκειμένου να προχωρήσουν οι ενέργειες υλοποίησής του.”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης