Νόμος για τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα Reviewed by Momizat on . Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθ Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθ Rating: 0

Νόμος για τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

Νόμος για τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και παρέχει τη δυνατότητα να τεθεί πιλοτικά, και για ορισμένο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία λεωφορείο χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού επί του οχήματος.  Ως γνστόν, η e-trikala ΑΕ εδώ και έναν χρόνο έχει προωθήσει τις σχετικές διαδικασίες και έχει περιληφθεί σε παγκόσμιο πρωτότυπο πρόγραμμα για την εφαρμογή αυτή (εδώ) και πριν μια εβδομάδα, στελέχη της εταιρίας βρέθηκαν στη Λωζάννη για συγκεκριμένες διευκρινίσεις και διεργασίες.

«Θα ανέβαινα σε λεωφορείο χωρίς οδηγό;» είναι ίσως η πιθανότερη ερώτηση που θα έκανε κάποιος στο άκουσμα της είδησης. Όπως αναφέρεται όμως στην αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης διάταξης, η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει πλέον την ασφαλή για δημόσια κυκλοφορία λειτουργία τέτοιων οχημάτων, τα οποία πέραν των μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών που φέρουν όλα τα οχήματα της αντίστοιχης κατηγορίας, είναι εφοδιασμένα με έξυπνα συστήματα χειρισμού (ITS)».

Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται η λειτουργία εξ αποστάσεως ειδικού Κέντρου Ελέγχου, με παρουσία χειριστή, ο οποίος επιβάλλεται να βρίσκεται καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του οχήματος στο Κέντρο Ελέγχου. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού, καθώς η θέση σε κυκλοφορία των «οχημάτων χωρίς οδηγό», υπόκειται σε σειρά διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, όπως είναι η κατάρτιση και έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης. Παράλληλα λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τη διασφάλιση αυξημένου επιπέδου οδικής ασφάλειας με τη διαμόρφωση ειδικού περιβάλλοντος κυκλοφορίας, το οποίο περιλαμβάνει την παρακολούθηση, τόσο του οχήματος, όσο και της οδού μέσω καμερών.

Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος έσπευσε σήμερα να επισημάνει, σχολιάζοντας τα ερωτήματα που τέθηκαν από βουλευτές, ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός, ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται διεθνώς στις πρωτοπόρες χώρες που συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, ενώ διαβεβαίωσε, ότι κατά την πειραματική εφαρμογή του προγράμματος θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό.

«Η κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και η χώρα μας επελέγη για την εφαρμογή του προγράμματος σε πραγματικές συνθήκες», είπε ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνοντας, πως «όπως προκύπτει από τις διατάξεις που εισάγονται αλλά και όταν ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες, θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία του».

«Αντί λοιπόν να χαιρόμαστε, επειδή η χώρα μας έχει ήδη προβληθεί, και θα προβληθεί ακόμα περισσότερο, και θα προωθηθεί μια καινοτόμος λειτουργία στις αγορές από την Ελλάδα, ακούω αντιρρήσεις που παραπέμπουν σε συνθήκες μιζέριας. Θα ήθελα να το ξανασκεφτείτε γιατί θα προβληθεί σε όλο τον κόσμο αυτή η πρωτοπορία της χώρας μας», επέμεινε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, «το Λεωφορείο Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό επιβάλλεται να διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς και αυτόματα συστήματα, τα οποία εξασφαλίζουν συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης, αντίστοιχη με όχημα, το οποίο χειρίζεται οδηγός».

Στα Τρίκαλα

Θυμίζουμε ότι από τον περασμένο Φεβρουάριο με επιστολή του προς την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων, e-Trikala A.E., ο συντονιστής του Προγράμματος “CityMobil2” Αντριάνο Αλεσαντρίνι ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως “ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό” στη διαδρομή που έχει προταθεί.

Η e-Trikala A.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στη διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη των Τρικάλων, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Το έργο “CityMobil2” -με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility- ξεκίνησε επίσημα την 1η Σεπτεμβρίου 2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 Ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e- Trikala Α.Ε. συμμετέχει το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι πέντε εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.

Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και καταφέραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή