"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

18.9 C
Trikala

H Γιάννα ευγνωμονούσα

lafarm

Σχετικά άρθρα

Όταν κανείς business 200 χρόνια μετά..

Η εικόνα ίσως περιέχει: 27 άτομα, , τα οποία χαμογελούν

Η κ. Αγγελοπούλου θα αναλάβει να οργανώσει τις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821… Την επανάσταση του Κολοτρώνη, του Καραϊσκάκη, του Διάκου, του Νικητηρά των χιλιάδων ηρώων που ξεσηκώθηκαν ενάντια στους Πασάδες και τους ντόπιους κοτσαμπάσηδες για να ελευθερώσουν την πατρίδα και να δώσουν ταυτόχρονα ψωμί στον πεινασμένο λαό θα αναλάβει να την προβάλει η κ. Αγγελοπούλου

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επειδή στο κείμενο o γραφών παίρνει θέση για τον χαρακτήρα της επαναστασης του ‘21 παραθέτω : 1· Ο ιστορικος Νικος Σβορώνος γράφει «Η επανάσταση του 1821 .Η αντιστασιακή διαδικασία παίρνει διάφορες μορφές: από την απλή προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες, με προ- οπτική τη διείσδυση στους πολιτικοκοινωνικούς μηχανισμούς της κατάκτησης και τη μετατροπή τους σε όργανα εθνικής συντήρησης (εκκλησία-Φαναριώτες-κοινότητες-αρματολοί, στην Τουρκοκρατία)…, ως τη συνεχή παθητική ή ένοπλη αντίσταση (κλεφτουριά – αλλεπάλληλα, έστω και ξενοκίνητα, κινήματα) που κατέληξαν στην εθνικοαπελευθερωτική επανάσταση του ’21»
    2. Πολλοί ιστορικοί χρησιμοποιούν τον τον όρο «εθνική παλιγγενεσία» που προσδιορίστηκε ως η κατάληξη του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων του 1821 και η συγκρότηση και ανάδειξη του νεοπαγούς και ανεξάρτητου τότε Βασιλείου της Ελλάδος, και όχι βεβαίως του έθνους που έτσι κι αλλιώς υπήρχε σε όλη την ιστορική διαδρομή, και αυτό κατ’ άλλους ως σύνδεση από τη ρωμαϊκή κατοχή του ελλαδικού χώρου, κατ΄ άλλους από την οθωμανική κατοχή (1453).ως αναφορά τη επιλογή της Αγγελοπουλου μια επιλογή με περισσότερα επιστημονικά και πολιτικά χαρακτηριστικά ίσως θα ήταν καλύτερη . Η απόφαση όμως του Μητσοτάκη να δώσει εθνική βαρύτητα στα 200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης είναι στα υπέρ του .

  2. Το υπέρ και το κατά για το γιορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 θα εξαρτηθεί από το πόσο θα κοστίσει στον Έλληνα φορολογούμενο, ο οποίος πλήρωσε και πληρώνει ακόμα τις σπατάλες του 2004. Να μην ξεχνάτε πως οι δαπάνες της ολυμπιάδας του 2004 συνέβαλαν στη μετέπειτα χρεωκοπία.
    Σε ότι αφορά το χαρακτήρα της Ελληνικής επανάστασης του 1821 η ιστορική αλήθεια έχει βάναυσα παραποιηθεί.
    Αν εντρυφήσετε βαθέως στα πραγματικά γεγονότα και στους συντελεστές της θα αλλάξετε γνώμη. Πάντως συμπωματικά την 25 Μαρτίου 1821 δεν έγινε καμιά επαναστατική πράξη.
    Και να γνωρίζεται ότι την επανάσταση δεν την έκαναν οι Κοτζαμπάσηδες ούτε ο κλήρος, αυτοί καλά τα βόλεψαν με του Τούρκους.

    Δικαιόπολης

  3. «…καὶ βρίζουν, οἱ πουλημένοι εἰς τοὺς ξένους, καὶ τοὺς παπάδες μας, ὁποῦ τοὺς ζυγίζουν ἄναντρους καὶ ἀπόλεμους. ᾽Εμεῖς τοὺς παπάδες τοὺς εἴχαμε μαζὶ εἰς κάθε μετερίζι, εἰς κάθε πόνον καὶ δυστυχίαν. Ὄχι μόνον διὰ νὰ βλογᾶνε τὰ ὅπλα τὰ ἱερά, ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ μὲ ντουφέκι καὶ γιαταγάνι, πολεμώντας ὡσὰν λεοντάρια. Ντροπὴ Ελληνες!».
    Μακρυγιάννης

  4. Η απελευθερωση από τους Τουρκους έγινε κυριως λόγω της παρεμβασης της Αγγλίας ( η οποια βεβαίως ηθελε να εξηπυρευησει τα δικα της εμπορικά συμφεροντα)
    Περιεργό που αυτο σπάνια αναφερεται

  5. Αγαπητοί μου κύριοι σας έχω προτρέψει να ερευνήσετε σε βάθος τα ιστορικά στοιχεία σε ότι αφορά το ρόλο της εκκλησίας και κυρίως του ανώτερου κλήρου, όχι μόνο στην επανάσταση 1821 αλλά και γενικότερα στην περίοδο της Τουρκοκρατίας.
    Το κείμενο του Μακρυγιάννη μιλάει για παπάδες που κανείς δεν αμφισβητεί τη συμμετοχή τους. Να λάβετε υπόψη σας ότι αυτοί οι λίγοι που συμμετείχαν στον αγώνα πρώτα παράκουσαν τις εντολές των ανωτέρων κληρικών.
    Για την επιβεβαίωση του λόγου του αληθές, γιατί η αλήθεια πρέπει να είναι το βασικό στοιχείο της ιστορίας, σας παραθέτω μερικά αποσπάσματα από το ρόλο του κλήρου την περίοδο εκείνη.
    Α)Οι δεσποτάδες της εποχής, κατ εντολή βέβαια του πατριάρχη πρότρεπαν του παπάδες να κηρύττουν τα ακόλουθα που αποσκοπούσαν να τιθασεύσουν την κάθε επαναστατική κίνηση των γκιαούρηδων-ραγιάδων. Το παρακάτω κείμενο τα λέει όλα.
    Άς μην χάσωμεν δια μίαν ψευδήν και ανύπαρκτον τάχα ελευθερίαν του παρόντος βίου, τας αμαράντους στεφάνους αιωνίου μακαριότητος»
    Β) Ο δεσπότης, ο του Άργους και Ναυπλίας Ιερόθεος, ζήτησε από τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄ και πέτυχε τον αφορισμό των κατοίκων επτά (7) χωριών της περιοχής του: Αγίου Νικολάου, Έλατου, Καράτουλας, Μεσοράχης, Νέας Χώρας, Περδικόβρυσης και Ωριάς. Το έγκλημά τους ήταν ότι, όντας εξαθλιωμένοι και εξαγριωμένοι από τις ενέργειες των μοναχών και την συσσώρευση μεγάλου πλούτου στο μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου, έκαναν το αυτονόητο: πήραν τα κτήματα, τις ελιές και τα αιγοπρόβατα της μονής για να ζήσουν.
    Γ) Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός., για τον ΗΡΩΑ Παπαφλέσσα, γράφει με εμπάθεια και φανερή περιφρόνηση: « Γρηγόριος τις, Δικαίος λεγόμενος, αλιτήριος, απατεών, εξωλέστατος και ασυνείδητος περί μηδενός άλλου φροντίζων ειμή τίνι τρόπω να ερεθίσει την ταραχή (Επανάσταση) του Έθνους δια να πλουτίσει εκ των αρπαγών». Από τα έγγραφα του Γενικού Αρχείου του Κράτους.
    Αυτά τα ολίγα καθότι ο ρόλος της εκκλησίας σε όλη την Τουρκοκρατία δεν ήταν καθόλου καθαρός. Αλήθεια τι έχετε να πείτε για την εκκλησιαστική περιουσία, κυρίως των γαιών, που στο μεγαλύτερο μέρος της προέρχεται από δωρεές Οθωμανών τις οποίες κατέχει έως σήμερα; Μήπως μετά την επανάσταση έπρεπε να διανεμηθούν στους Έλληνες γιατί σε αυτούς ανήκουν;
    Σε ότι αφορά την οριστική λύση του αγώνα αυτή έγινε στη θάλασσα του Ναβαρίνου από το στόλο των μεγάλων δυνάμεων και με προτροπή της Ρωσίας γίναμε ανεξάρτητο κράτος και όχι προτεκτοράτο όπως πρότειναν οι Άγγλοι και οι Γάλλοι.
    Όσο για το σήμερα λυπάμαι τον Έλληνα φορολογούμενο αν η Γιάννα σκεφθεί να διοργανώσει Ναυμαχία.
    Δικαιόπολης
    .

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης