"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

19.3 C
Trikala

Έρευνα-κόλαφος για το «καλάθι»: 8 στους 10 μείωσαν βασικά αγαθά

lafarm

Σχετικά άρθρα

Οργή προκαλούν και οι νέες δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνη Γεωργιάδη, υπέρ του «καλαθιού του νοικοκυριού» και κατά όσων «φωνάζουν “αυξήσεις, αυξήσεις, αυξήσεις”» στη διάρκεια νέου σόου σε σούπερ μάρκετ από όπου κάλεσε για ακόμα μία φορά τον κόσμο να προτιμάει το καλάθι ώστε να… ωθείται η αγορά σε μείωση των τιμών και «όλα θα πάνε καλά».

«Ελάτε στα σούπερ μάρκετ μόνοι σας και δείτε με τα μάτια σας τα προϊόντα στο Καλάθι. Οι τιμές είναι όλες ίδιες και λίγες προς τα κάτω. Το «καλάθι» λειτουργεί και είναι φτιαγμένο για όλους μας για να κερδίζουμε χρήματα. Χρησιμοποιείστε τις αγορές σας έξυπνα για να ωθήσετε και τις υπόλοιπες βιομηχανίες να πάνε γρηγορότερα σε μειώσεις. Μειώσεις τιμών θα έρθουν τις επόμενες εβδομάδες, ήδη κάποιες έρχονται, αλλά αν στραφούμε όλοι γρηγορότερα προς το καλάθι, θα έρθουν μεγαλύτερες και γρηγορότερα» είπε.

Εκτός όμως από τα ράφια των σούπερ μάρκετ τον υπουργό διαψεύδει και η έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών «Ποιότητα ζωής», που διαπιστώνει ότι το επίμαχο μέτρο δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά και πως 8 στους 10 πολίτες έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τα έξοδά τους γι΄αυτά.

Το παραπάνω στοιχείο επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτουν επίσης τα εξής:

  • Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι.
  • Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.
  • Γενική απογοήτευση για το μέτρο: Το 40,2% δήλωσε καθόλου ευχαριστημένο, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%

Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20 έως και πάνω από 50%.

Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Επιπλέον, η ΕΚΠΟΙΖΩ χαρακτηρίζει αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (καλάθι του ‘Αι- Βασίλη και εορταστικό).

Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19, 8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.

Η έρευνα έγινε για να καταγράψει τα προβλήματα, λόγω των συνεχών ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά, αλλά και της πληθώρας των καταγγελιών που λαμβάνει καθημερινά, σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων, μέσω της ιστοσελίδας της και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης