Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένας αρωματικός κήπος Reviewed by Momizat on . Δευτέρα 22/6 Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένας αρωματικός κήπος, 1η συνάντηση Oι εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπ/σης, Μαρία-Τερέζα Κοτρώνη, Βαγγέ Δευτέρα 22/6 Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένας αρωματικός κήπος, 1η συνάντηση Oι εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπ/σης, Μαρία-Τερέζα Κοτρώνη, Βαγγέ Rating: 0

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένας αρωματικός κήπος

vivliothiki

Δευτέρα 22/6

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένας αρωματικός κήπος, 1η συνάντηση
Oι εκπαιδευτικοί της Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπ/σης, Μαρία-Τερέζα Κοτρώνη, Βαγγέλης Κουτσώνης, Θωμάς Κόκκαλης και Τζέλιου Ευτυχία, μέλη της Παιδαγωγικής ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου – Τρικκαίων πραγματοποίησαν με μεθοδικότητα και επιστημονική κατάρτιση , εκπαιδευτικό πρόγραμμα με κύριο στόχο την επαφή των παιδιών με τα αρωματικά φυτά και τα βότανα .
Ομαδοποίησαν τα παιδιά και μέσα από ένα ενδιαφέρον παιχνίδι ονομασίας των βοτάνων προχώρησαν στην ανταλλαγή αυτών με εγρήγορση των αισθήσεων της αφής και της όσφρησης καταλήγοντας στην αναγνώριση των φυτών.
Τα παιδιά πήραν γνώσεις και ιδέες σχετικά με την χρηστικότητα των αρωματικών φυτών στη διατροφή καθώς και για τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων που φυτρώνουν παντού στα βουνά, τις καλλιεργούμενες εκτάσεις και τις παραθαλάσσιες περιοχές και είναι γνωστά από την αρχαιότητα για τις φαρμακευτικές τους ιδιότητες.
Στην επόμενη συνάντηση θα γίνει φύτευση και καλλιέργεια σε ειδικές καλλωπιστικές κατασκευές
mixalakis k
Τρίτη/6

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι μια μηχανή του χρόνου – Η προϊστορία
Με την καθοδήγηση της εμψυχώτριας Μαρίας Κουτούπη, εκπαιδευτικού, τα παιδιά μπήκαν στη μηχανή του χρόνου και μεταφέρθηκαν στην Προϊστορία. Τότε που οι άνθρωποι ζούσαν στις σπηλιές και τριγυρνούσαν για να βρουν την τροφή τους.
Αφόρμηση της δράσης αποτέλεσε το σπήλαιο της Θεόπετρας το οποίο άρχισε να κατοικείται κατά τη Μέση Παλαιολιθική Εποχή (η οποία αρχίζει περίπου πριν 130.000χρόνια) και στο οποίο βρέθηκαν λίθινα εργαλεία Παλαιολιθικής – Μεσολιθικής και Νεολιθικής Εποχής, κεραμικά ευρήματα Νεολιθικά, οστέινα εργαλεία, κοσμήματα από όστρεο, ένα μοναδικό για τον ελλαδικό χώρο χρυσό κόσμημα της Παλαιολιθικής, της Μεσολιθικής και της Νεολιθικής περιόδου, καθώς και τα περίφημα ανθρώπινα αποτυπώματα της Θεόπετρας που χρονολογούνται στα 130.000 χρόνια πριν από σήμερα και αποτελούν σπανιότατο εύρημα όχι μόνο για τον ελλαδικό αλλά και για τον ευρωπαϊκό χώρο.
Στη συνέχεια η Μαρία Κουτούπη με παιδαγωγικό πνεύμα και ιδιαίτερη αμεσότητα, αφηγήθηκε αποσπάσματα από τα βιβλία «Γύρω από τη φωτιά» και «Κυνηγώντας το μαμούθ» από τη σειρά «Ιστορίες πριν από την Ιστορία» των Στέφανο Μπορντιλιόνι και Φαμπιάνο Φιορίν δίνοντας στα παιδιά πληροφορίες για τη ζωή των προϊστορικών ανθρώπων. Οδηγοί ήταν και τα βιβλία «Μια φορά κι έναν καιρό στην Εποχή του Λίθου…» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και το «Τι και πως στην προϊστορία Οδηγός για παιδιά» της Μαρίζας Ντεκάστρο.
Ακολούθησε ζωγραφική των παιδιών με θέμα τη ζωή των προϊστορικών ανθρώπων. Άντρες να κυνηγούν, γυναίκες να μαγειρεύουν, βραχογραφίες μέσα στις σπηλιές, παιδιά να συλλέγουν καρπούς, κορίτσια να φτιάχνουν κοσμήματα κτλ.
Στο τέλος με θεατρικό παιχνίδι αναπαρέστησαν την καθημερινή ζωή των παιδιών.

vivliothiki  b
Τετάρτη 24/6

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι μια κουφάλα δέντρου
Η συγγραφέας Μαρία Καλύβα αφηγήθηκε με ιδιαίτερη γλαφυρότητα το παραμύθι «Δεν είναι όλοι φίλοι μου» του εστιασμένο σε τρεις βασικούς άξονες, δηλ. α) στο ποιος θεωρείται ξένος και οι παγίδες της καθημερινότητάς μας, β) στην προστασία του εαυτού μας στην περίπτωση που χαθούμε και γ) στα πρόσωπα τα οποία απευθυνόμαστε. Μετά την αφήγηση ακολούθησε ζωγραφική των παιδιών.
Στόχος της δράσης ήταν να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της αυτοπροστασίας όταν βρίσκονται σε άγνωστο περιβάλλον.

Τετάρτη 24/6

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι ένα μουσείο, 1η συνάντηση
Στα παιδιά αναλύθηκε η έννοια του Μουσείου και μέσα από την ειδική συλλογή της Δ.Β. γνώρισαν τα διάφορα είδη μουσείων καθώς και τα σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου. Στη συνέχεια χωρίσθηκαν σε τρεις ομάδες ( φωτογραφίας, εύρεσης αντικειμένων και καλλιτεχνική ομάδα ) οι οποίες θα προετοιμάσουν για την επόμενη συνάντηση την έκθεση με παλιές συλλογές βιβλίων και αντικειμένων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Επιπλέον τα παιδιά ζωγράφισαν διαδοχικά (το ένα συνέχιζε την ζωγραφιά του άλλου) με κεντρικό θέμα τα αντικείμενα του χώρου. Ουσιαστική ήταν η συμβολή, στην εξέλιξη της δράσης, των εθελοντών εκπαιδευτικών Μαρίας Κουτούπη και Κων/νου Μιχαλάκη.

vivliothiki  b
Πέμπτη 25/6

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι μια μηχανή του χρόνου
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι
H εμψυχώτρια Μαρία Κουτούπη, εκπαιδευτικός, περιηγήθηκε μαζί με τα παιδιά στην αρχαία Αίγυπτο μέσα από τα βιβλία «Πυραμίδες» της Αν Μίλλαρντ και «Ένα τρισδιάστατο ταξίδι στην αρχαία Αίγυπτο» των εκδόσεων Σαββάλας. Χωρίσθηκαν σε ομάδες και με σημείο αναφοράς την αρχαία Αίγυπτο έφτιαξαν μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Ακολούθησε η κατασκευή κεφαλόδεσμου των Φαραώ από τα αγόρια και αιγυπτιακού κολιέ από τα κορίτσια.
Ευχάριστη έκπληξη για τους συμμετέχοντες ήταν η παρουσία της συμπολίτισσας εκπαιδευτικού, Ζωής Παπαζήση-Παπαθεοδώρου η οποία μετέφερε στα παιδιά εμπειρίες από την πολύχρονη παραμονή της στην Αίγυπτο προσδίδοντας στις αφηγήσεις της την ιστορικότητα του χώρου των πυραμίδων με πολλές αναφορές στον τρόπο ζωής των αρχαίων αιγυπτίων.

Παρασκευή 26 Ιουνίου

Εδώ δεν είναι βιβλιοθήκη… είναι το ατελιέ του Πάουλ Κλεε
Τα παιδιά επισκέφθηκαν νοερά το εργαστήριο του Ελβετού ζωγράφου … Πάουλ Κλεε μια ημέρα που εκείνος έλειπε και έχοντας ως οδηγό την εικαστικό Δέσποινα Ράμπια παρακολούθησαν μέσα από την προβολή διαφανειών την καλλιτεχνική πορεία του μεγάλου ζωγράφου.
Είδαν, παρατήρησαν και ανέλυσαν μεταξύ των άλλων, τα έργα «O κήπος με τα τριαντάφυλλα», «Νότιοι κήποι», «Τυνησιακοί κήποι», «Σπίτι που περιστρέφεται», «Ηπόλη του ονείρου», «Το κόκκινο μπαλόνι», «Σενέκιο», «Ο μαύρος ιππότης», «Σεβάχ», «Μνημείο σε γόνιμη γη», «Μπλε νύχτα», «Κάστρο και ήλιος»
Στην συνέχεια ζωγράφισαν αποτυπώνοντας στο χαρτί εικόνες, τεχνοτροπία και χρώματα εμπνευσμένα από τα έργα του Κλεε.
Μέσα από την δράση αυτή, τα παιδιά γνώρισαν αλλά και βίωσαν το καλλιτεχνικό έργο του Πάουλ Κλεε με την γνωστή εικαστική παιδεία, εκπαιδευτική εμπειρία και ευαισθησία της Δέσποινας Ράμπια.

Οι δράσεις συνεχίζονται…

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή