Το θέατρο στην εκπαίδευση, αν και δυστυχώς αποτελεί ακομη ζητούμενο, είναι μία επιλογή που δεν θα έπρεπε να απουσιάζει από καμία εκπαιδευτική βαθμίδα και δομή.
Το 2ο ΣΔΕ Τρικάλων θεωρώντας ότι οι απελευθερωτική και διδακτική διάσταση του θεατρικού παιχνιδιού θα μπορούσε πραγματικά να προσφέρει πολλά στους κρατούμενους μαθητές , απευθύνθηκε εκ νέου στην ηθοποιό και θεατροπαιδαγωγό κ. Αντονέλλα Χήρα , μέλος του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ “ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”, η οποία δέχτηκε και αυτή τη φορά με μεγάλη χαρά και προθυμία να οργανώσει ένα θεατρικό εργαστήρι με τους κρατούμενους μαθητές του 2ου ΣΔΕ με τακτικές συναντήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του υπόλοιπου σχολικού έτους 2021-2022.
Η αρχή έγινε την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου , στον ευρύχωρο και εξαιρετικά κατάλληλο πολυχώρο των Φυλακων . Τα αποτελέσματα της πρώτης αυτής συνάντησης ήταν εμφανή τόσο στο γέλιο των μαθητών και των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν, όσο και στο πρόσωπο της εμψυχώτριας – θεατροπαιδαγωγού. Ευελπιστούμε ότι μέσα από αυτές τις δράσεις μπορεί να πραγματωθεί, σε κάποιο βαθμό, η απελευθερωτική διάσταση της εκπαίδευσης που οραματίστηκε ο μεγάλος παιδαγωγός Paulo Freire.
“…Γιατί, στο θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι, η πολυμορφία και η διαφορετικότητα κατά τη σύλληψη και ενσάρκωση ενός ρόλου γίνεται συνώνυμο δημιουργικότητας και ευκαιρία αποκάλυψης, έκφρασης και ανάγνωσης κι άλλων οπτικών παρατήρησης και έκφρασης. Η ατομική και ομαδική δράση, η πειθαρχία στους κανόνες του παιχνιδιού για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, αλλά και η ανατροφοδότηση, η ομαδική συζήτηση και η αντανάκλαση πάνω στη βιωμένη εμπειρία διευρύνει τους αντιληπτικούς και εκφραστικούς ορίζοντες με άλλες ματιές, διευκολύνει τη συνεργασία και μπορεί να συμβάλει στην απαλλαγή από τις προκαταλήψεις και το φόβο στο ανοίκειο» ( Λενακάκης Α., 2013).
Ευχαριστούμε θερμά το ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και την κα Αντονέλλα Χήρα προσωπικά για την συγκινητικά εγκάρδια ανταπόκριση και εθελοντική προσφορά της. Ευχαριστούμε επίσης τη Διεύθυνση του Καταστήματος Κράτησης Τρικάλων που διευκολύνει και στηρίζει έμπρακτα αυτές τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του σχολείου.