"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

18.9 C
Trikala

Έρχεται η πώληση της Εγνατίας Οδού

lafarm

Σχετικά άρθρα

Με το βάρος να πέφτει στην αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού, το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται ότι θα καταγράψει την επόμενη χρονιά έσοδα σχεδόν 2 δισ. ευρώ. Το μεγάλο πρότζεκτ που, λόγω των πολύπλοκων εκκρεμοτήτων που το ακολουθούν διαχρονικά, δεν έφτασε στην ολοκλήρωσή του, όπως είχε εκτιμηθεί εντός 2022, μετακινήθηκε στα έσοδα της επόμενης χρονιάς. Η είσπραξη του μεγαλύτερου τιμήματος, ύψους 1,496 δισ. ευρώ, που έχει πετύχει μέχρι σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα ανεβάσει τον συνολικό πήχη των εσόδων του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων άνω των 3 δισ. ευρώ.

Το κλείσιμο της αποκρατικοποίησης αναμένεται, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2023, κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς. Ως τότε, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σημαντικές εκκρεμότητες που έχουν να κάνουν τόσο με τις προσυμβατικές υποχρεώσεις του Δημοσίου, αλλά και με την δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Η αδειοδότηση των σηράγγων του οδικού άξονα συνεχίζει να αποτελεί βασική προϋπόθεση. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Κομισιόν, έχουν ήδη ξεκινήσει από το ΤΑΙΠΕΔ οι εκκρεμείς μελέτες για τις απαιτούμενες εργασίες σε 16 σήραγγες. Εκτιμάται πως εντός του 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα έχει δοθεί το «πράσινο φως» από τη Δημόσια Αρχή Σηράγγων.

Θα πρέπει επίσης να ολοκληρωθούν και να τεθούν σε λειτουργία όλοι οι σταθμοί διοδίων και να καθοριστεί το ύψος αυτών. Συνθήκη που κατά τα συνήθη φαντάζει δύσκολη εντός προεκλογικής περιόδου, για αυτό και θεωρείται πιθανό οι συναλλαγή να ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές. Η πολυπλοκότητα της εξίσωσης επιτείνεται από το διεθνές μακροοικονομικό περιβάλλον και την αύξηση των επιτοκίων που δυσχεραίνουν τις χρηματοδοτικές συμφωνίες του αναδόχου.

Η ανάδειξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS S.A. ως προτιμητέου επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου για 35 χρόνια έγινε στα τέλη Αυγούστου 2021. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης εκτιμάται στα 2,766 δισ. ευρώ. Το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ. Ακόμη, οι υποχρεωτικές επενδύσεις του αναδόχου, που θα πρέπει να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών, ανέρχονται σε ποσό περίπου 420 εκατ. ευρώ.

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ”Συνθήκη που κατά τα συνήθη φαντάζει δύσκολη εντός προεκλογικής περιόδου, για αυτό και θεωρείται πιθανό οι συναλλαγή να ολοκληρωθεί μετά τις εκλογές.” Η φράση του άρθρου τα λέει όλα. Μαρτυράει όλη την δομή της σκέψης(;) του λαού, του …ποιμνίου θα έλεγα. Επίσης μαρτυράει και την (σοφή) σκέψη του …ποιμένος, του τσομπάνη λαϊκώς. Τώρα, σε περίπτωση που ο ποιμήν σπούδασε εις την αλλοδαπή και ιδιαιτέρως στο Harvard, το ποίμνιον πολλαπλασιάζεται και πιστεύει περισσότερο.
    Υ.Γ. Τον ποιμένα προσφάτως το ποίμνιο τον θαύμασε στην σύναξη των αρχιποιμένων να εκφωνεί λόγο, απταίστως στα ΑΓΓΛΙΚΑ!!! Όχι σαν τον άλλον που συλλάβιζε… Αμ΄ πως.

    • “Πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού”

      Η Ελλάδα χρεωκόπησε και “η Εγνατία οδός ήταν ένα από τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου τα οποία είχαν ενταχθεί στον κατάλογο που κατατέθηκε στην τρόικα, με προοπτική την ιδιωτικοποίηση και την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2011.
      Το 2012, η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ πέρασε την Εγνατία οδό στο ΤΑΙΠΕΔ για ιδιωτικοποίηση, όμως δεν πρόλαβε να προχωρήσει τον διαγωνισμό, ούτε καν τα τεύχη του διαγωνισμού ετοίμασε, συνεπώς δεν είχαν διαμορφωθεί οι όροι της ιδιωτικοποίησης, γιαυτό και για
      άλλα είχε κατηγορηθεί από την Τρόικα για μεταρρυθμιστική κόπωση.
      Αυτό έγινε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το τρίτο μνημόνιο” και τώρα ήρθε η ώρα της ολοκλήρωσης της πώλησης.
      Όσο σπαταλούσαμε τα λεφτά των κουτόφραγκων μεταπολιτευτικά και καταχρεώναμε τα εγγόνια μας, δε διαμαρτυρήθηκε κανένα κόμμα και ο λαός ψήφιζε αυτό που υπόσχονταν τις πιο πολλές σπατάλες.

      “Τhe party is over” όπως είπε και ο Επίτροπος, τώρα πληρώνουμε τα σπασμένα και ξεπουλάμε τα ασημικά, όπως κάνουν όλοι χρεωκοπημένοι.

      • Ο ”πανταχού παρών και τα πάντα …εξηγών” POLITIS, μας επανέλαβε την ιστορία της τελευταίας δεκαετίας, την οποία …ζήσαμε(και πληρώσαμε) διότι είμεθα άνω των δέκα ετών. Τον ευχαριστούμε, διότι η επανάληψις είναι η μήτηρ της μαθήσεως.
        Υ.Γ. Προτείνουμε λοιπόν να μας επαναλάβει(εμβαθύνοντας) την ιστορία της τελευταίας τριετίας, δηλαδή τα θετικά της και εάν (τυχόν) τίποτα αρνητικά.Ας μην χάσει το χρόνο του για πριν, μάλλον το εξάντλησε το θέμα. Το εμπεδώσαμε βρε αδελφέ.

  2. Γαϊδουρικώς, σε προκαλώ πετεινέ (κοκόρι). Κότα* να μας γράψεις την Ιστορία των τριών τελευταίων ετών. Τελούμε εν αναμονή…
    * Προστακτική του ρήματος κοτάω-ω( τολμώ).

      • Αν αυτό είναι απάντηση POLITIS, στις ερωτήσεις μου, τότε λάβε και την δική μου: άντε παίξε παραπέρα ρε ξεφτίλα, κομματόσκυλο.
        Υ.Γ. Θα σε έλεγα και άλλα, την γλυτώνεις λόγω της …ημέρας.

          • Μας το έχεις ξαναγράψει αυτό, αρχίζουν και τελειώνουν τα σπαράγματα σου…
            Υ.Γ. Τώρα που το σκέφτομαι, η σωστή απάντηση μου στο: ¨Άγιο είχαμε” την τελευταία τριετία με τόσες κρίσεις, που δεν ξαναβγήκε ο Τσίπρας, είναι η ακόλουθη.” Ο POLITIS απάντησε ως εξής : χαρωπά(με) τα δυό μου χέρια θα χτυπώ, χαρωπά τα δυό μου χέρια να τραβώ, κλακ, κλακ. Το 2023 ρε μπαγάσα, θα μεταφράζω με τον τρόπο μου όοοολες τις προοδευτικές απόψεις σου. Έμπλεξες.

        • Εσύ μη ξεχάσεις να ξαναψηφίσεις τον Γιάνη, με πεθερό ιδιοκτήτη προβληματικής και βίλα στην Πλάκα, για να μας διαγράψει το χρέος…Έχουν τεχνογνωσία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης