"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

14.7 C
Trikala

Μονιμοποιούνται 4.000 ιερείς

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η αύξηση των οργανικών θέσεων των κληρικών στις 10.000, από περίπου 6.000 που είναι σήμερα, και η έναρξη, με τη σύμφωνη γνώμη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της συζήτησης-διαδικασίας για την αναθεώρηση του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι τα δύο κρίσιμα ζητήματα που προκρίνονται από την πλευρά της Εκκλησίας ενόψει της συμμετοχής του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου την προσεχή Δευτέρα.

Οπως επισημαίνουν εκκλησιαστικές πηγές, είναι η πρώτη φορά που πρωθυπουργός θα συμμετάσχει σε συνεδρίαση της ΔΙΣ, η οποία συγκαλείται εκτάκτως γι’ αυτόν τον λόγο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι από μόνη της η κίνηση του πρωθυπουργού έχει βαρύνουσα σημειολογία και καταδεικνύει την έμφαση από πλευράς Πολιτείας για σύσφιγξη των σχέσεων με την Εκκλησία, ενώ, ταυτόχρονα, ερμηνεύεται και ως αναγνώριση της συμβολής της Εκκλησίας και της προσφοράς της για την υπέρβαση των διαδοχικών κρίσεων, της οικονομικής και της πανδημίας.


Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος πρόκειται να επιδώσει στον πρωθυπουργό υπόμνημα, στο οποίο θα καταγράφονται όλα τα εκκρεμή ζητήματα στις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας, όπως αυτά αναδεικνύονται και από την Επιτροπή Σχέσεων Εκκλησίας – Πολιτείας, την οποία, όπως επισημαίνεται με νόημα, ο κ. Μητσοτάκης επανενεργοποίησε. Η εν λόγω επιτροπή είχε θεσμοθετηθεί επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου από την τότε υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Αννα Διαμαντοπούλου, αλλά ουσιαστικά κατέστη ανενεργή την περίοδο των κυβερνήσεων Αντώνη Σαμαρά και Αλέξη Τσίπρα.


Κεντρικό ζήτημα που έχει απασχολήσει την επιτροπή και έχει αναδειχθεί σε προτεραιότητα, με σχετικές αναφορές και από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, είναι αυτό της θεσμοθέτησης οργανικών θέσεων για περίπου 4.000 κληρικούς, πέραν των 6.000 που έχουν αναγνωριστεί με νόμο από το 1945. Περίπου 10.000 κληρικοί μισθοδοτούνται σήμερα και η αναγνώριση των επιπλέον οργανικών θέσεων σημαίνει και την τύποις εξασφάλισή τους.

Είναι ενδεικτικό ότι σε σχετική συζήτηση το 2019 ο τότε υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Γαβρόγλου, είχε αναφέρει ότι εάν το Ελεγκτικό Συμβούλιο ζητήσει να μάθει γιατί μισθοδοτούνται όλοι αυτοί οι πέραν των οργανικών θέσεων ιερωμένοι, μπορεί να βρεθούν στον αέρα. Η διευθέτηση του ζητήματος, λοιπόν, αποτελεί πάγιο αίτημα της Εκκλησίας, η ικανοποίηση του οποίου φαίνεται ότι έχει ωριμάσει. Ο αριθμός των οργανικών θέσεων, να σημειωθεί, αφορά τις θέσεις όλων των κληρικών στην Ελλάδα, δηλαδή της Εκκλησίας της Ελλάδος, των μητροπόλεων Δωδεκανήσου και της Αρχιεπισκοπής Κρήτης.


Την ίδια στιγμή, από την πλευρά της Εκκλησίας αναφέρεται –και όπως όλα δείχνουν έχουν υπάρξει κάποιες συζητήσεις επ’ αυτού– ότι θα πρέπει, με τη σύμφωνη γνώμη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, να δρομολογηθεί η διαδικασία για την τροποποίηση του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος (ν. 590/77). Θεωρείται ότι στα 44 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από τη θεσμοθέτησή του έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές, που επιβάλλουν μια διαδικασία επικαιροποίησης. 

Ενα άλλο ζήτημα το οποίο έχει τεθεί από την πλευρά της Εκκλησίας είναι αυτό μιας διαδικασίας «εκκλησιαστικού ΑΣΕΠ». Της θεσμοθέτησης, δηλαδή, κάποιων επιπλέον κριτηρίων για προσλήψεις που αφορούν την προκήρυξη θέσεων από μητροπόλεις, όπου η Εκκλησία θεωρεί ότι θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες ασφαλιστικές δικλίδες επιπλέον για το προσωπικό που επιλέγεται.

Δώρα Αντωνίου (Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

11 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σε καιρό πανδημίας η ακροδεξιά κυβέρνηση κάνει προσλήψεις παπάδων , ξοδεύει χρήματα σε κανάλια, σε εξοπλισμό της αστυνομίας και του στρατού ! Κρατάει ΜΕΘ για τους VIP πολίτες ενώ νεότεροι πεθαίνουν εκτός ΜΕΘ ! Χαϊδεύει ακροδεξιούς και ψεκασμενους σε σχολεία ! Και ακόμα ο λαός δεν τους έχει πάρει με τις πέτρες !

  2. Αυτό αν είναι παλαβομάρα.

    Μα τι θέλουν πάλι οι ιερωμένοι, διορισμούς, μονιμοποιήσεις κληρικών και τα συναφή;

    Νομίζω ότι στην προκειμένη περίπτωση και στη συγκυρία που διέρχεται η χώρας μας καθώς και των επερχόμενων δεινών, θέλουμε Γιατρούς και νοσηλευτές και όχι ιερωμένους και κάθε είδους παπαδοκαλόγερους.

    Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που αυτοί πληρώνονται από το δημόσιο ταμείο, δηλαδή από τους φόρους των Ελλήνων πολιτών.

    Εξάλλου ο Ιησούς Χριστός είπε στους μαθητές του να κηρύττουν το λόγο του δωρεάν, ετούτοι γιατί θέλουν λεφτά; Μήπως δεν είναι του Ιησού;

    Αναμένω την απάντηση από κάποιο “πεφωτισμένο” ιερωμένο.

    Δικαιόπολης

  3. ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ….
    1.Δεν αφορά προσλήψεις, διότι ήδη μισθοδοτούνται 10.000. Εξάλλου δεν γίνονται μόνιμες προλήψεις στο Κράτος χωρίς να υπάρχουν στο ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ που υποβάλλει η χώρα στους ΘΕΣΜΟΥΣ. Και αυτό προβλέπει 200 προσλήψεις για ιερείς το χρόνο.

    2.Και σε άλλες χώρες συμμετέχει το κράτος στην πληρωμή του κλήρου. Στην Ελλάδα δε αυτό, έγινε στα πλαίσια παραχώρησης εκκλησιαστικής περιουσίας προ δεκαετιών. Μη γράφεται πράγματα χωρίς να έχετε έστω ψάξει πρώτα τι ισχύει για ένα θέμα.

  4. Δια του λόγου το αληθές σας παραθέτω μια εκτεταμένη λίστα χωρών και τον τρόπο πληρωμής των κληρικών τους.

    Βουλγαρία
    Στη Βουλγαρία, ο κληρικοί πληρώνονται από την εκκλησία. Από το 2019 η κυβέρνηση συνεισφέρει. (Η Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας ενέκρινε τον Δεκέμβριο του 2018 τη δεύτερη και τελική τροποποίηση του νόμου περί θρησκευτικών ονομασιών. Σημειώνεται πως η νομοθεσία αποτέλεσε αντικείμενο αντιπαράθεσης από την έγκριση της πρώτης ανάγνωσης στις 11 Οκτωβρίου.
    Για κάθε πρόσωπο η εκκλησία πληρώνει 10 λέβα και αφορά τις θρησκείες που δήλωσε ποσόστό άνω του 1% του πληθυσμού. Η συνολική επιδότηση ανέρχεται στα 15.000.000 Λεβα (περίπου 7.500.000 ευρώ).

    Εσθονία
    Στην Εσθονία, οι κληρικοί πληρώνονται από την εκκλησία. Το κράτος δεν συνεισφέρει στους μισθούς ή σε άλλα έξοδα του κληρικών. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εξαιρέσεις, όπως οι κληρικοί που εργάζονται για την αστυνομία, τον στρατό ή τις φυλακές, τους οποίους πληρώνει το κράτος.

    Φινλανδία
    Για τις δύο κρατικές εκκλησίες, τη λουθηρανική και την Ορθόδοξη, οι ενορίες δικαιούνται να εισπράττουν φόρο εισοδήματος των μελών τους. Ο φόρος συλλέγεται από το κράτος μαζί με κρατικούς και δημοτικούς φόρους εισοδήματος και ακολούθως παραχωρείται στις εκκλησίες. Και οι δύο εκκλησίες φέρουν το κόστος των μισθών των κληρικών χωρίς κρατική εισφορά. Το κράτος, όμως, πληρώνει τους μισθούς των κληρικών του στρατού και των φυλακών. Το κράτος καταβάλλει επίσης επιχορηγήσεις στις εκκλησίες για υπηρεσίες κοινωνικής ωφέλειας όπως παραδείγματος χάριν σε μουσεία κτλ.

    Γαλλία
    Όσο αφορά τη Γαλλία, το ερώτημα της Βουλής των Αντιπροσώπων απάντησε και η Γαλλική Εθνοσυνέλευση, όσο και η Γαλλική Γερουσία.

    Γαλλική Εθνοσυνέλευση: Η Γαλλία είναι μια κοσμική χώρα από το 1905 και κατά κανόνα, ο κληρικός δεν πληρώνεται από το κράτος. .

    Δανία
    Οι κληρικοί της εκκλησίας της Δανίας πληρώνονται εν μέρει από το κράτος, εν μέρει από την εκκλησία της Δανίας. Υπάρχει κρατικός έλεγχος.

    Ελλάδα
    Οι κληρικοί της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας βρίσκονται αποκλειστικά στη μισθοδοσία του κράτους, καθώς θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι.

    Ουγγαρία
    Στην Ουγγαρία οι επίσημα αναγνωρισμένες εκκλησίες είναι αυτοδιοικούμενες. Οι μισθοί πληρώνονται από κάθε εκκλησία εσωτερικά.
    Υπάρχει, ωστόσο, κάποια κρατική συνεισφορά σε εκκλησίες μικρών χωριών όπου οι κάτοικοι είναι κάτω από πέντε χιλιάδες.
    Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν μέσω εισφοράς να δωρίσουν το 1% του ετησίου φόρου εισοδήματος τους σε μια επίσημα αναγνωρισμένη εκκλησία κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης.

    Ιρλανδία
    Το ιρλανδικό κράτος δεν συνεισφέρει στους μισθούς των κληρικών, πληρώνονται αποκλειστικά από τις εκκλησίες τους.

    Ιταλία
    Στην Ιταλία οι κληρικοί πληρώνονται αποκλειστικά από την εκκλησία (δωρεές, εθελοντικές δωρεές, κλπ). Όταν ο κληρικός διδάσκει σε δημόσιο σχολείο, πληρώνεται από το ιταλικό κράτος.

    Λετονία
    Δεν υπάρχει εμπλοκή του κράτους ή της κυβέρνησης στον μισθό του κληρικών. Ο μισθός εξαρτάται από το εκκλησίασμα και τις δωρεές.

    Λιθουανία
    Ο μισθός των κληρικών πληρώνεται αποκλειστικά από την εκκλησία της χώρας.

    Ολλανδία
    Η ολλανδική κυβέρνηση δεν πληρώνει τους κληρικούς. Ωστόσο οι κληρικοί που εργάζονται για την κυβέρνηση, όπως είναι οι ιερείς που λειτουργούν στο στρατό για παράδειγμα, είναι στην κρατική μισθοδοσία.

    Πολωνία
    Στην Πολωνία ο κρατικός προϋπολογισμός καλύπτει πλήρως τον μισθό των κληρικών του στρατού. Εκτός αυτού, το κράτος συνεισφέρει στα ασφαλιστικά επιδόματα των κληρικών (γενικά). Οι παροχές αυτές καλύπτονται από ειδικό ταμείο της εκκλησίας που χορηγήθηκε το 1950, ως αποζημίωση για περιουσιακά στοιχεία που ανέλαβε το κράτος.

    Ρουμανία
    Στη Ρουμανία, το κράτος συνεισφέρει με μικρό ποσοστό στον μισθό του κληρικών.

    Σλοβακία
    Η πολιτεία συνεισφέρει με μικρό ποσοστό στον μισθό των κληρικών στις αναγνωρισμένες εκκλησίες.

    Σλοβενία
    Στη Σλοβενία, το κράτος δεν καταβάλλει τον μισθό των κληρικών, αλλά μόνο τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, εάν πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται στον νόμο περί θρησκευτικής ελευθερίας.

    Ισπανία
    Στην Ισπανία δεν υπάρχει άμεση συνεισφορά από το κράτος στις αποδοχές των κληρικών. Συγκεκριμένα, η συμφωνία της 3ης Ιανουαρίου 1979 προβλέπει ότι η εκκλησία δεν λαμβάνει πλέον άμεση χρηματοδότηση και επιδοτήσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό.
    Ωστόσο οι πολίτες που το επιθυμούν μπορούν να αποφασίσουν ότι το 0,7% των φορολογικών εισφορών τους θα διατεθεί στις ανάγκες της εκκλησίας. Με αυτόν τον τρόπο, η χρηματοδότηση της εκκλησίας εξαρτάται αποκλειστικά από τις συνεισφορές των πιστών μέσω των διαφόρων μορφών που καθορίζονται όπως η εθελοντική συνεισφορά από τον φόρο εισοδήματος αλλά και οι δωρεές.

    Σουηδία
    Στη Σουηδία, η εκκλησία και το κράτος είναι εντελώς διαχωρισμένα από το 2000.

    Βρετανία
    Στο ΗΒ, ο μισθός του κληρικών προέρχεται από την αντίστοιχη εκκλησία τους, έτσι η εκκλησία της Αγγλίας πληρώνει τους Βρετανούς κληρικούς, η εκκλησία των Μεθοδιστών πληρώνει τους Μεθοδιστές κληρικούς κλπ. Οπότε όχι, η κυβέρνηση δεν συνεισφέρει στην αμοιβή των κληρικών.

    Βέλγιο
    Στο Βέλγιο, ο μισθός των κληρικών των επίσημα αναγνωρισμένων εκκλησιών πληρώνεται από το ομοσπονδιακό κράτος.

    Γερμανία
    Η Γερμανία έχει ένα μικτό σύστημα. Εδώ και 200 και πλέον χρόνια οι εκκλησίες λαμβάνουν τακτική αποζημίωση από τα κρατικά ταμεία για τη δήμευση εκκλησιαστικής περιουσίας που έγινε στις αρχές του 19ου αιώνα. Με τα χρήματα αυτά που κυμαίνονται ετησίως στα 500 περίπου εκατομμύρια ευρώ πληρώνονται οι μισθοί ανώτερων κληρικών, όπως επισκόπων, αρχιεπισκόπων και καρδιναλίων. Συνεπώς όλοι οι φορολογούμενοι στη Γερμανία (και όχι μόνον τα μέλη εκκλησιών που καταβάλλουν τους αντίστοιχους εκκλησιαστικούς φόρους) πληρώνουν τους ιδιαίτερα παχυλούς μισθούς ανώτερων κληρικών. Οι μηνιαίες απολαβές ενός επισκόπου ξεκινούν από τις 8.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν και τις 13.000 ευρώ. Οι «απλοί» ιερείς, αντίθετα, αμείβονται από τις επισκοπές ή τις ενορίες στις οποίες ανήκουν οι επισκοπές των οποίων χρηματοδοτούνται από τον εκκλησιαστικό φόρο τον οποίο έχουν δικαίωμα να επιβάλλουν εκείνες οι εκκλησίες που αναγνωρίζονται ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

    Αυτά ισχύουν στις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
    Στη Ελλάδα η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σκανδαλώδης ……είναι μεγάλη η πληγή που άφησε ο σκοταδισμός της περιόδου του καταρρέοντως Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας.
    Πόσα στέμματα διεκδικούν τα μοναστήρια στο Νομό μας;
    Αναμένω την απάντηση σας.
    Υστερόγραφο: Αν οι κληρικοί εφάρμοζαν ένα σχέδιο με συνεισφορά φόρων από τους πιστούς των πιο πολλά θα κέρδιζαν.

    Δικαιόπολης

    • Hδη με όσα γράφετε, φαίνεται ότι δεν είμαστε η μοναδική χώρα, που το Κράτος συμμετέχει στη μισθοδοσία του κλήρου, όπως λέγατε πριν. Ειδικά στην Ελλάδα από τα πρώτα χρόνια ίδρυσης του νεοελληνικού Κράτους, λόγω απαλλοτριώσεων εκκλησιαστικής περιούσιας, έχουμε το Εκκλησιαστικό Ταμείο, και αργότερα και άλλων φορέων που καλύπτουν σταδιακά δαπάνες της εκκλησίας και τις μισθοδοσίας κλήρου, λόγω των διαδοχικών απαλλοτριώσεων που συνεχίζονταν για δεκαετίες από διαδοχικές κυβερνήσεις.
      Η Εκκλησία είναι ΝΠΔΔ, και φυσικά έχει δικαίωμα να διεκδικεί στα δικαστήρια ότι θεωρεί ότι της ανήκει. Είμαστε σε αστική δημοκρατία και κανείς δε στερείται την περιουσία του, χωρίς αποζημίωση. Αν κάποιοι ονειρεύονται μέτρα λαϊκής δημοκρατίας, με καθεστώς αστικής, απλά λαϊκίζουν διότι δεν είναι ρεαλιστικά.

  5. Αγαπητέ POLITIS
    Από τον σχετικό κατάλογο που σας παρέθεσα διαφαίνεται ότι στο μεγάλο πλήθος των χωρών της Ε.Ε. οι κληρικοί δεν πληρώνονται από το κράτος.
    Σε όποιες χώρες πληρώνονται, έγινε συμψηφισμός με την κατοχή ακινήτων τα οποία δόθηκαν εξολοκλήρου στην κεντρική κυβέρνηση. Μεταξύ των χωρών αυτών υπάρχουν ελαφρές διαφοροποιήσεις, αλλά εφόσον υπάρχει η σχέση πληρωμής καθ ολοκληρία από το κράτος, καθ ολοκληρία έχει δοθεί και η ακίνητη περιουσία σε αυτό.
    Όπως ανέφερα στην χώρα μας η κατάσταση είναι ιδιαίτερα σκανδαλώδης. Όπως γράφεται ο ίδιος η εκκλησία είναι ΝΠΔΔ και συνεπώς ότι θεωρεί δικό της το διεκδικεί στα δικαστήρια. Δηλαδή μονά ζυγά δικά της και αμοιβές από το Δημόσιο ταμείο και τα ακίνητα δικά της.
    Μια σειρά επί πλέον παραμέτρων περιπλέκουν ακόμη το σκανδαλώδες ζήτημα;
    1) Το μεγαλύτερο μέρος των εκκλησιαστικών γαιών δόθηκε στα μοναστήρια από τους Τούρκους οι οποίοι κατακτώντας τα εδάφη της καταρρέουσας Βυζαντινής αυτοκρατορίας, ένα μεγάλο μέρος αυτών τα έδιναν για λόγους πολιτικής , στα μοναστήρια , ώστε να μην υπάρχει αύξηση του πληθυσμού των Ελλήνων υποδούλων, των ραγιάδων όπως τους αποκαλούσαν. Οι κατακτητές Τούρκοι τα πήραν μέσω πολέμου. Με την επανάσταση του 1821, όταν οι επαναστάτες Έλληνες τα πήραν μέσω πολέμου, μήπως το ζήτημα πρέπει να επαναδιευθετηθεί; Το ίδιο πρέπει να γίνει και με τις δωρεές των αχρείων αυτοκρατόρων και των λοιπών αρχόντων του Βυζαντίου, που μέσω των πρακτικών τους συνέβαλαν στη πτώση του.

    2) Στο νομό μας η Μονή Δουσίκου διεκδικεί μια τεράστια έκταση, τι προτίθεται να κάνει η Εκκλησία να διώξει του κατοίκους όλων αυτών των χωριών που μένουν εκεί; Δίδαξε κάτι τέτοιο ο Ιησούς και δεν το ξέρω; Τι είναι τελικά η εκκλησία της Ελλάδος; Τι έχετε να πείτε για αυτό; Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου δίδαξε πολλά στον Ελληνικό Λάο……

    Ποια είναι η δίκαιη λύση;
    Η κοινωνικά δίκαιη λύση είναι η επιβολή ενός μικρού ποσοστού φόρου το οποίοι θα αφορά την κάλυψη των μισθών των κληρικών όλων των δογμάτων με την παροχή βέβαια όλων των γαιών αυτών , εκτός βέβαια των κτιριακών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούνται για λόγους λατρείας.
    Οι μισθοί των κληρικών με την πρακτική αυτή θα είναι πολύ καλύτεροι………
    Ας το σκεφθούν οι ηγέτες της….
    Δικαιόπολης

  6. Υπάρχει νομολογία για τις περιουσίες προ ανεξαρτησίας και τις υποθέσεις τις κρίνουν τα δικαστήρια.
    Για όλα τα δόγματα κάλυψη μισθών δεν έχει νόημα, στα πλαίσια διαχωρισμούς Κράτους-Θρησκείας και όταν δεν έχουν καταβάλει κάποια περιουσία στο Κράτος τα άλλα δόγματα ή όταν δεν υπάρχουν διεθνείς συνθήκες που του υπαγορεύουν πχ Μειονότητες, Κρατικό Τζαμί Αθηνών. Η πληρωμή μισθών γίνεται στα πλαίσια αντιπαροχής για περιουσίας της Εκκλησίας.
    Αν δεν αρέσει αυτό στο Κράτος, ας επιστρέψει την περιουσία που πήρε και ας μη πληρώνει πια μισθούς…

  7. POLITIS
    Εκ των όσων αντιπαραθέσεων έχουν γίνει στον ευπρεπή διάλογο μας, διαφαίνεται ότι η εκκλησία ως θεσμός εντός του Ελληνικού κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι είναι βαρύτατα και πολλαπλώς εκτιθέμενη κυρίως στους πολίτες που υιοθετούν την αρχή του “ερευνάτε τας γραφάς” και όχι σε αυτούς που ανήκουν στο ‘πίστευε και μη ερεύνα.” Ειλικρινά η τελευταία σας απάντηση το δείχνει αυτό περίτρανα.
    Ειδικότερα:
    1) Αναφέρεστε σε νομολογία για τις περιουσίες προ της ανεξαρτησίας. Δηλαδή εννοείτε ότι οι δωρεές των Τούρκων κατακτητών και κυρίως των σουλτάνων ισχύουν. Αυτό σημαίνει ότι η Ελληνική επανάσταση του 1821, η οποία όπως όλες δημιουργούν δίκαιο, το δίκαιο που δημιούργησε η δική μας, δεν ισχύει. Τι ακριβώς εννοείτε δώστε μια αναλυτική απάντηση για αυτό.
    2) Στη δεύτερη φράση της απάντησης σας μιλάτε για τη μη καταβολή μισθών σε όλα τα δόγματα και αυτό δεν έχει νόημα στο πλαίσιο του διαχωρισμού του κράτους –θρησκειών. Αυτό νομίζω είναι το πιο δίκαιο, αν γίνεται με εισφορά φόρου από τον κάθε πιστό για το θρησκευτικό του δόγμα.
    3) Σας ρώτησα τι προτίθεται να κάνει η εκκλησία αν κερδίσει το δικαστήριο για τις εκτάσεις που διεκδικεί η μονή Δουσίκου. Δώστε μια σαφή απάντηση θα διώξετε τους κατοίκους των χωριών που είναι εντός αυτής και αν αυτό το θεωρείτε σωστό;
    4) Κατά την άποψη μου η εκκλησία και μάλιστα αυτή που αποκαλείτε “ορθόδοξη χριστιανική”, πρέπει να είναι κοντά στις αρχές της διδασκαλίας του Ιησού που είναι ο ιδρυτής της. Πιστεύεται ότι με τις πρακτικέ ς αυτές η σημερινή εκκλησία της Ελλάδος είναι; (Στο ερώτημα αυτό που είναι καθαρά δογματικής ταύτισης γιατί αποφεύγετε να απαντήσετε;) Σας το επαναφέρω ως πρόκληση. Τελικά η εκκλησία ποιον υπηρετεί το θεό ή κάνει ιερές μπίζνες.
    Δικαιόπολης

  8. 1. Aυτό αποφασίζετε στα δικαστήρια, όχι στο chat. Αναζητήστε τις σχετικές αποφάσεις και νομοθεσία.
    2. Για να γίνει αυτό για την Ορθόδοξη Εκκλησία, πρέπει να της επιστραφεί η περιουσία της.
    3. Αυτό το αποφασίζει το ΝΠΔΔ αν θα κερδίσει τη δίκη, οπότε να τους ρωτήσετε.
    4.Δεν εξετάζουμε τις μεταφυσικές θεωρήσεις των δογμάτων, όταν μιλάμε για διαχωρισμό Κράτος -Εκκλησίας. Αυτά αφορούν τους πιστούς. Για το Κράτος είναι ΝΠΔΔ και υπόκειται σε αυτό το νομικό πλαίσιο και ρόλο.

  9. Οι θέσεις σας τόσο για το θιγόμενο θέμα των αμοιβών των κληρικών, όσο και των λοιπών οικονομικών δράσεων της εκκλησίας της Ελλάδος οι οποίες συνταυτίζονται και με τις απόψεις του συνόλου του κλήρου καθώς αυτές είχαν εκφραστεί και το Μάρτη του 1987 επί του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση, διακατέχονται από μια στενή αντίληψη υπεράσπισης των οικονομικών συμφερόντων.
    Το ουσιαστικό περιεχόμενο των απόψεων τα βασίζεται με μια ιδιάζουσα νομική σκληρότητα άκρως ανελαστική. Οι φράσεις “είμαστε ΝΠΔΔ”, θα “αποφασίσουν τα δικαστήρια κλπ” το μαρτυρούν αυτό αλλά και οι πρακτικές το κάνουν επίσης φανερό.
    Τα Chat είναι χρήσιμα γιατί, ο δημόσιος διάλογος ξεσκεπάζει προθέσεις και προαιρέσεις πνεύματος και δυστυχώς αυτό που εκφράζεται δεν έχει απολύτως ουδεμία σχέση με τη χριστιανοσύνη και τις αρχές της καθώς αυτές παραθέτονται στην Αγία Γραφή.
    Σε λίγες μέρες θα γιορτασθεί η γέννηση του Ιησού, για ποιο είδους αγάπης θα μιλήσετε από τους άμβωνες;
    Δικαιόπολης

  10. Αυτό σημαίνει χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας. Η συνεργασία γίνεται σε νομικά, απρόσωπα πλαίσια, μεταξύ ΝΠΔΔ και Κράτους και μέσω δικαστηρίων επί διαφωνιών. Τα περί γέννησης Ιησού, Μεσσία του Ισραήλ, Ιαχωβά, Αλάχ και Μωάμεθ, Βούδα, δεν αφορούν το Κράτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης