H Aντιγόνη αντέταξε τις αξίες της κι όλο της τον εαυτό απέναντι στην εξουσία και τους άδικους νόμους. Καθόλου ωφέλιμο πλέον για σχολείο προτεκτοράτου… Reviewed by Momizat on . Σύμφωνα με τις προτάσεις του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος στο Λύκειο τα Αρχαία θα παραμείνουν ως μάθημα Σύμφωνα με τις προτάσεις του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος στο Λύκειο τα Αρχαία θα παραμείνουν ως μάθημα Rating: 0

H Aντιγόνη αντέταξε τις αξίες της κι όλο της τον εαυτό απέναντι στην εξουσία και τους άδικους νόμους. Καθόλου ωφέλιμο πλέον για σχολείο προτεκτοράτου…

H Aντιγόνη αντέταξε τις αξίες της κι όλο της τον εαυτό απέναντι στην εξουσία και τους άδικους νόμους. Καθόλου ωφέλιμο πλέον για σχολείο προτεκτοράτου…

Σύμφωνα με τις προτάσεις του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος στο Λύκειο τα Αρχαία θα παραμείνουν ως μάθημα κορμού μόνο στην Α’ Λυκείου, αποδεικνύοντας την πρόθεση του Υπουργείου για κατάργηση της Αντιγόνης! Στην ενότητα «Γλώσσα» στη Β’ και Γ’ Λυκείου προβλέπεται διδασκαλία μόνο Έκθεσης και Λογοτεχνίας. Αυτό πρακτικά ισοδυναμεί με κατάργηση της διδασκαλίας της Αντιγόνης στο Λύκειο μετά από δεκαετίες! Να θυμίσουμε εδώ πως ,όχι τυχαία , τόσο η μεταξική δικτατορία όσο και η χούντα των συνταγματαρχών  απαγόρευσαν την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή , ως έργο που κατεξοχήν στρέφεται κατά της εξουσίας. Βασικό μερίδιο «ευθύνης» στην απόφαση αυτή προφανώς κατέχει η προσπάθεια του Υπουργείου για περιορισμό των δαπανών μέσω της μείωσης προσλήψεων. Μόνο η μείωση των ωρών κατά 3 στη Β Λυκείου εξοικονομεί 11.304 ώρες η οποία μεταφράζεται σε 565 περίπου εκπαιδευτικούς.  Στην εποχή των ισχνών προϋπολογισμών που βιώνουμε τα παραπάνω νούμερα υποσκελίζουν το μορφωτικό αγαθό που εκπροσωπεί η Αντιγόνη στο Λύκειο. Το θέμα στην «αναδόμηση» του Λυκείου δεν είναι μόνο αυτό και χρειάζεται συνολική κριτική σε αυτό που επιχειρείται. Ο «κόφτης» και η εξοικονόμηση προσωπικού  όμως είναι η μία πλευρά . Η άλλη, σχετίζεται με την μετάλλαξη  του σχολείου σε  φτηνή υπηρεσία εξάσκησης των  « βασικών δεξιοτήτων» που ορίζουν οι οδηγίες της Ε.Ε.-ΟΟΣΑ  και οι  ανάγκες της αγοράς.Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται  η ομαδοποίηση των επιστημονικών αντικειμένων σε «κουβάδες» δεξιοτήτων, η εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών που θα είναι περιγράμματα στόχων των μαθημάτων, η χρήση υλικού του κάθε εκπαιδευτικού ή διαφοροποιημένων βιβλίων και όλες οι «καινοτόμες» προτάσεις που συνοδεύουν την πρόταση του ΙΕΠ για το λύκειο.

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή