Moto Gp3 από… λαρισινά χέρια Reviewed by Momizat on . Γιος μηχανικού. Μια ζωή με κινητήρες, μηχανάκια, «γουρούνες» και αυτοκίνητα. Λύσιμο, δέσιμο και φτου από την αρχή. Το μικρόβιο ήταν στο αίμα του από πολύ νωρίς Γιος μηχανικού. Μια ζωή με κινητήρες, μηχανάκια, «γουρούνες» και αυτοκίνητα. Λύσιμο, δέσιμο και φτου από την αρχή. Το μικρόβιο ήταν στο αίμα του από πολύ νωρίς Rating: 0

Moto Gp3 από… λαρισινά χέρια

Moto Gp3 από… λαρισινά χέρια

Γιος μηχανικού. Μια ζωή με κινητήρες, μηχανάκια, «γουρούνες» και αυτοκίνητα. Λύσιμο, δέσιμο και φτου από την αρχή.

Το μικρόβιο ήταν στο αίμα του από πολύ νωρίς και όταν έφτασε η στιγμή να σπουδάσει του δόθηκε η καλύτερη ευκαιρία να μετουσιώσει κάποια από τα όνειρά του. Έγινε μέλος της ομάδας των 11 φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που κατασκεύασαν μια αγωνιστική μοτοσικλέτα τύπου Moto GP 3.

Ο Λαρισαίος Κυριάκος Μπράχος μάς συστήνεται από την πίστα των Σερρών εκεί όπου γίνονταν οι τελευταίες δοκιμές πριν την μεγάλη δοκιμασία. Ανάμεσα από τα δαιμονισμένα γκάζια τον ακούμε να μας εξηγεί «Φτιάξαμε την ομάδα Typhoon που θα αξιολογηθεί στον διαγωνισμό MotoStudent, ο οποίος πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στην πίστα Motorland Aragon της Ισπανίας, μια εκ των δυσκολότερων του Moto GP, σχεδιασμένη από τον αρχιτέκτονα θρύλο, Herman Tilke και τον οδηγό της Ferrari, Pedro de la Rosa».

Ήδη η αναχώρηση του βαν που θα μεταφέρει και τη μοτοσικλέτα θα γίνει σήμερα Κυριακή ενώ οι υπόλοιποι φοιτητές μέλη της ομάδας θα αναχωρήσουν τις επόμενες ημέρες αεροπορικώς για την Ισπανία.

«Πηγαίνουμε στην Ισπανία με πολλές ελπίδες. Έχουμε κάνει κάτι πολύ καλό και μπορούμε να διακριθούμε. Μόνο εύκολο ωστόσο δεν θα είναι κάτι τέτοιο αφού θα υπάρχουν πάνω από 30 άλλες ομάδες από πανεπιστήμια όλου του κόσμου και κάποιοι από αυτούς έχουν ήδη εμπειρία από άλλες χρονιές. Εμείς ως Ελλάδα συμμετέχουμε για πρώτη φορά σε αυτόν τον διαγωνισμό και είμαστε η μοναδική ομάδα για φέτος».

Όλοι οι διαγωνιζόμενοι έχουν τον ίδιο κινητήρα σφραγισμένο στον οποίο δεν μπορούν να επέμβουν. Ρόδες και ζάντες είναι επίσης από τους διοργανωτές. Όλα τα υπόλοιπα ωστόσο είναι δικής τους έμπνευσης και κατασκευής «Ο καθένας έπρεπε να κατασκευάσει τον δικό του σκελετό, το δικό του ψαλίδι, να βάλει ό,τι αναρτήσεις ήθελε και να κάνει το κάθε μηχανάκι διαφορετικό με κοινή βάση τον κινητήρα και τις ρόδες».

‘Όσον αφορά στην πηγή της έμπνευσης λέει «Ήταν καθαρά δική μας έμπνευση και σχέδιο. Συγκεκριμένα εγώ τον σχεδίασα στον υπολογιστή μαζί με ένα άλλο παιδί που είμαστε στον συγκεκριμένο τομέα του σασί. Πήραμε κάποια πράγματα από το Moto GP3 και χτίσαμε πάνω σε αυτό όσο μπορούσαμε καλύτερα» ενώ για το πιο δύσκολο κομμάτι τονίζει πως «ήταν ο σχεδιασμός του σκελετού».

1000 ΩΡΕΣ…

Μια από τις καινοτομίες της ομάδας είναι ότι κατασκεύασε το πλαίσιο της μηχανής με τη μέθοδο της ταχείας πρωτοτυποποίησης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Με άλλα λόγια, το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Τα αποκαλυπτήρια της μηχανής έγιναν στη διάρκεια της 32ης Εμποροβιοτεχνικής Έκθεσης στην Κοζάνη από τον πρύτανη του Πανεπιστημίου.

Η συζήτησή μας πάει στο θέμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Του εξηγούμε πως ορισμένες χώρες με τις οποίες θα συναγωνιστούν έχουν μεγάλη παράδοση στη βιομηχανική παραγωγή διθέσιων. Ο ίδιος το γνωρίζει και συνεχίζει ως εξής «Το επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα είναι χαμηλό αλλά υπάρχουν οι άνθρωποι που αγαπάνε τον συγκεκριμένο τομέα άσχετα αν δεν υπάρχουν οι δομές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως δεν υπάρχουν εταιρείες να κατασκευάζουν μηχανές για παράδειγμα στην Ελλάδα. Όλα ξεκινούν από εκεί».

Όμως η ομάδα του Πανεπιστημίου είπε να πάει κόντρα σε αυτήν την παράδοση και να κατασκευάσει ίσως την πρώτη ελληνική τέτοιου τύπου μοτοσικλέτα. Όσο για οδηγό «θα αναλάβει την οδήγηση ένας έμπειρος Έλληνας οδηγός. Κανένας από την ομάδα δεν θα το οδηγήσει ώσπου να γυρίσει η ομάδα από την Ισπανία».

Τέρμα τα γκάζια για τη διάκριση λοιπόν…

EΛΕΥΘΕΡΙΑ

Αφήστε το σχόλιο σας

Επιστροφή στην κορυφή