Διαβάζω αυτές τις μέρες ανακοινώσεις επιστημονικών υποτίθεται ενώσεων σχετικά με το νέο “προσωρινό” σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων. Δυστυχώς η επιστημονικότητα έχει πάει από καιρό περίπατο και όλοι πιέζουν για όσο το δυνατό μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των φροντιστηρίων. Οι Φυσικοί θέλουν να κάνουν φροντιστήριο σε όσους θα σπουδάσουν οικονομικά. Οι Οικονομικοί σε όσους θα σπουδάσουν στο πολυτεχνείο. Οι μαθηματικοί σε όσους θέλουν να πάνε για γιατροί. Οι Πληροφορικοί μονίμως τσακώνονται με τους Χημικούς για τις θετικές σχολές κοκ. Δεκάρα δεν δίνει κανένας για το αν διδάσκεται ή εξετάζεται ένα μάθημα στο σχολείο. Τι να το κάνεις το ενδοσχολικά εξεταζόμενο μάθημα; Δεν μετράει ο βαθμός πουθενά. Η προαγωγή από τάξη σε τάξη και η αποφοίτηση από το ελληνικό λύκειο είναι ελεύθερη για όλους. Αρκεί να μην κοπεί ο μαθητής από απουσίες, αν κι εκεί ακόμα χωράει πολύ νερό ώστε να ξεχειλώνουν αρκετά τα όρια.
Και πίσω από όλα αυτά μια κοινωνία εξουθενωμένη οικονομικά και μια χώρα στο μεταίχμιο της κατάρρευσης. Θλίψη…
Γιώργος Κρανιάς
εκπαιδευτικός