"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

9.5 C
Trikala

Καφετζού… online!

lafarm

Σχετικά άρθρα

Μπορεί να έχουν περάσει 58 χρόνια από τότε που η πιο διάσημη “καφετζού” του ελληνικού κινηματογράφου, η Γεωργία Βασιλειάδου, καθήλωνε τους (επί της οθόνης) πελάτες της με τις προβλέψεις της, αλλά το “διάβασμα” του φλιτζανιού -όπως και η ταινία του Αλέκου Σακελλάριου- φαίνεται πως έχει χαρακτήρα διαχρονικό.

Πώς, άλλωστε, να εξηγήσει κανείς τις ουρές που σχηματίζονται, καθημερινά, σε καφέ της Θεσσαλονίκης που προσφέρουν υπηρεσίες “καφεμαντείας” και “χαρτομαντείας” από άτομα κάθε ηλικίας που θέλουν να μάθουν το μέλλον τους;

Μάλιστα, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις των καταστημάτων που αξιοποίησαν και το διαδίκτυο για να παράσχουν “καφεμαντεία online” αλλά και παιδότοπων, όπου μαμάδες, ενόσω τα παιδιά τους απολαμβάνουν το παιχνίδι, πίνουν τον καφέ τους ως την τελευταία γουλιά προκειμένου να μάθουν το μέλλον τους.

Σε καφέ της Καμάρας, στην “καρδιά” της Θεσσαλονίκης, οι… καφετζούδες “λένε” καθημερινά περίπου 400 φλιτζάνια. Πρόκειται, όπως εξήγησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπεύθυνος επικοινωνίας του καταστήματος Κώστας Κουκούλης, για μια υπηρεσία που παρέχεται από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ.

Τέσσερις κυρίες (δύο ανά βάρδια) “λένε” στους πελάτες του καφέ, ηλικίας από 16 έως και… 76 ετών (!), τα… μελλούμενα και, όπως μας ανέφεραν οι υπεύθυνοι του καταστήματος.

Η πλειονότητα των πελατών (σχεδόν το 95%) είναι γυναίκες που αναζητούν απαντήσεις σε οικονομικά και αισθηματικά ζητήματα που τους απασχολούν.

Μάλιστα, για να αποφευχθούν… μαλλιοτραβήγματα και παρεξηγήσεις, όπως συνέβησαν στο παρελθόν, το κατάστημα εισήγαγε σύστημα προτεραιότητας, μας είπε ο κ. Κουκούλης, εξηγώντας πως για να μην υπάρξουν άλλα τέτοιου είδους περιστατικά, ο αριθμός προτεραιότητας κάθε πελάτη προβάλλεται από την τηλεόραση του καταστήματος.

Πέραν του καφέ στην Καμάρα, σε άλλα δύο καταστήματα της ίδιας “αλυσίδας” (στις οδούς Παύλου Μελά και Μαρτίου), οι πελάτες απολαμβάνουν ανάλογες υπηρεσίες. Μάλιστα, το κατάστημα της Μαρτίου έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς είναι παιδότοπος. Κι ενόσω τα παιδιά παίζουν, οι μαμάδες τους απολαμβάνουν τον καφέ τους και μπορούν να ζητήσουν να τους “διαβάσουν” το φλιτζάνι.

ΚΑΦΕΜΑΝΤΕΙΑ ON-LINE

Η καφεμαντεία έχει εισχωρήσει και στον χώρο του διαδικτύου, αφού πλέον μπορεί κάποιος να “διαβάσει” το φλιτζάνι του και εξ αποστάσεως. “Απλά πιείτε τον καφέ σας στο σπίτι σας και αφήστε όλα τα άλλα σε εμάς…”. αναφέρει στην ιστοσελίδα του το διαδικτυακό καφέ, που όπως μας εξήγησε ο κ. Κουκούλης, προέκυψε ως ιδέα πριν από περίπου ενάμιση χρόνο κι έχει απήχηση, κυρίως εκτός Θεσσαλονίκης.

“Έχουμε κάνει πελάτισσες από την Αθήνα, την Κρήτη, τη Ζάκυνθο, τη Ρόδο” ανέφερε ο κ. Κουκούλης, διευκρινίζοντας ότι ο πελάτης πρέπει να πιει τον καφέ, να γυρίσει για 10 με 15 λεπτά το φλιτζάνι και στη συνέχεια να στείλει τις φωτογραφίες. Το, δε, κόστος της υπηρεσίας είναι ένα ευρώ συν ΦΠΑ.

Και μπορεί το “διάβασμα” του φλιτζανιού να έχει συνδεθεί, συνειρμικά, με το γυναικείο φύλο, σε άλλο όμως κατάστημα, που βρίσκεται επί της οδού Φράγκων, την “τέχνη” της καφεμαντείας ασκεί ένας 30χρονος (ο κύριος Ν.).

Το κατάστημα αρχίζει, σταδιακά, να αποκτά τακτικούς πελάτες, με τον κύριο Ν. να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΦΕΤΖΟΥ ΣΤΗ ΧΑΡΤΟΡΙΧΤΡΑ

Εξίσου δυναμικά “μπήκε” στην καθημερινότητα της πόλης και η χαρτομαντεία. Ακολουθώντας το λαϊκό άσμα, που λέει “…πήγα σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες”, πολλές κυρίες -ο γυναικείος πληθυσμός υπερτερεί και εδώ έναντι του αντρικού- επισκέπτονται τακτικά την κυρία Μ. και την κυρία Στ. σε καφέ που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για να μάθουν τι μέλλει γενέσθαι.

Το 90% των πελατών είναι γυναίκες και το 10% άνδρες, ενώ οι δύο κυρίες που “ρίχνουν” τα χαρτιά εξυπηρετούν, στη διάρκεια μίας μόνο ημέρας, περίπου 42 άτομα διαφόρων ηλικιακών και επαγγελματικών ομάδων.

Αφού πιουν τον καφέ τους και πληρώνοντας δύο ευρώ, οι πελάτες του συγκεκριμένου καταστήματος μπορούν (από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 10 το βράδυ, τις καθημερινές, και από τις 12 μετά το μεσημέρι μέχρι τις 8 το απόγευμα, τα Σαββατοκύριακα) να ζητήσουν να τους “ρίξουν” τα χαρτιά. Μάλιστα, μία από τις δύο “χαρτορίχτρες” λέει τα χαρτιά και στη νοηματική.

Οι πελάτες, ηλικίας από 18 έως 60 ετών, “ασημώνουν” την τράπουλα, παρά την κρίση, αναζητώντας πληροφορίες για την ερωτική τους -κατά βάση- ζωή, ενώ ένα μικρό ποσοστό ψάχνει απαντήσεις και σε θέματα υγείας.

Δεν λείπουν και οι περιπτώσεις κάποιων, οι οποίοι, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος Γιώργος Ιμσιρίδης, ζητούν πληροφορίες για κοντινά τους πρόσωπα.

Ρωτήσαμε ορισμένες πελάτισσες αν τελικά όλα αυτά που τους έχουν πει βγήκαν και οι απαντήσεις τους είχαν ένα κοινό στοιχείο: “Αν δεν έβγαιναν δεν θα ήμασταν πάλι εδώ” μας είπαν.

Ο κ. Ιμσιρίδης, ετοιμάζεται σύντομα να ανοίξει άλλα δύο καφέ που θα παρέχουν την υπηρεσία της χαρτομαντείας στους πελάτες -ένα στη δυτική και ένα στην ανατολική πλευρά της πόλης- βλέποντας πως, τελικά, το νέο προϊόν που παρέχει έχει πολύ μεγάλη απήχηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης