"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

14.3 C
Trikala

«Η Αλήθεια των Χρωμάτων: Διαδρομή Ζωής» από τον Θανάση Ζήση

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η Αλήθεια των χρωμάτων – Διαδρομή Ζωής. Αξιόλογα έργα του ξεχωριστού ζωγράφου Θανάση Ζήση εκτίθενται στο Μουσείο Τσιτσάνη – Δίδυμο Οθωμανικό λουτρό Τρικάλων.

Ο Θανάσης Ζήσης, γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1963.

Σπούδασε Φυσική στη Φυσικομαθηματική σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας.

Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός Φυσικής και Πληροφορικής στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση.

Η αγάπη του για την τέχνη τον έστρεψε από τα φοιτητικά του ακόμη χρόνια στη ζωγραφική!

Αυτοδίδακτος, αλλά με βαθειά μελέτη στο αντικείμενο, ασχολήθηκε με όλα σχεδόν τα θέματα, όπως τοπία, ανθρώπινες φιγούρες, πορτραίτα, ρεαλιστικές αλλά και συμβολικές και αφαιρετικές απεικονίσεις. Πιο νατουραλιστικός στα πρώτα του έργα, εφήρμοσε, καθώς εξελισσόταν, το χρώμα σε μεγαλύτερη ένταση  και βάθος στη συνέχεια.

Ζωγραφίζει αποκλειστικά με λάδια και έργα του κοσμούν ιδιωτικές συλλογές και δημόσιους χώρους.

Η Ιστορικός Τέχνης, Νικολένα Καλαϊτζάκη, γράφει για την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Θανάση Ζήση, με τίτλο: «Η Αλήθεια των Χρωμάτων: Διαδρομή Ζωής»:

“Είναι μια ζωγραφική που νικάει το σκοτάδι ή είναι η ζωγραφική που νικάει το σκοτάδι; Αυτός ο φύσει ρητορικός, διπολικός στοχασμός αντιπαλεύει μέσα μου, καθώς βυθίζομαι στην εικαστική εργασία του Θανάση Ζήση, ενός παθιασμένου δημιουργού που εδώ και 40 χρόνια, σαν ένας πιστός ακόλουθος, εκφραστής και συνοδοιπόρος της, αναζητά την αλήθεια της Τέχνης, αλλά και την δική του αλήθεια, μέσα από την τέχνη του, μέσα από πινέλα και χρώματα. Μέσα από εικόνες, σκέψεις, ιδέες και συναισθήματα που παίρνουν μορφή και αποτυπώνονται στον καμβά “σαν λέξεις που σχηματίζουν ποιήματα, σαν νότες που σχηματίζουν μουσική”.

Με πυξίδα το “εσώτερο” και εκπληρωμένη ευχή να αναζητά και να βρίσκει πάντα καινούριες συγκινήσεις, ερεθίσματα “της ψυχής και του νου”, και αφορμήσεις, η ζωγραφική του Θανάση Ζήση, διακρίνεται από αυτή την χαρακτηριστική ποιότητα, την εύθραυστη υφή και την ιδανική μαγιά που την καθιστά σαγηνευτική στα μάτια του θεατή, καθώς φανερώνεται ως μια άξια διάδοχος μιας παραδοσιακής ακαδημαϊκής ζωγραφικής που ενσωματώνει – όπου της πρέπει και εκεί που θέλει – νεωτερισμούς και είναι προσαρμοσμένη στο σήμερα. Θαρρώ, έχει την διάθεση να ακροβατεί συχνά, με μεθοδευμένους ελιγμούς, ως ένας “αφυπνισμένος” υπνοβάτης, ανάμεσα στο χωροχρονικό τρίπτυχο: παρελθόν, παρόν και μέλλον. Κι έχει το όνειρο να νοσταλγεί, να θυμάται να μην ξεχνά, και να χαϊδεύει την όποια θλίψη μέσα από την ατόφια ποιητική της πλάση, τον λυρισμό και την ζεστασιά του εκφρασμένου συναισθήματος.

Νικολένα Καλαϊτζάκη,

Ιστορικός Τέχνης, ΜΑ Δημοσιογράφος, Μέλος της AICA Ελλάδος (Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης