"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

16.7 C
Trikala

Παναγιώτα Δριτσέλη: Η ευτυχία ενός παιδιού δεν εξαρτάται από τον σεξουαλικό προσανατολισμό, αλλά από τους δεσμούς που καθιστούν τα άτομα οικογένεια

lafarm

Σχετικά άρθρα

Ομιλία Παναγιώτα Δριτσέλη στο σχέδιο νόμου “Μέτρα για την Προώθηση των Θεσμών της Αναδοχής και Υιοθεσίας”. Ολομέλεια Βουλής. 9.5.2018

 

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είστε απαράδεκτοι και σταματείστε να επιχειρηματολογείτε προσπαθώντας να δικαιολογήσετε αποτρόπαιες και αφύσικες θέσεις. Πάψτε να υποτιμάτε την νοημοσύνη μας με γελοία και χαμηλοτάτου επιπέδου επιχειρήματα. Πρέπει να ντρέπεστε όλοι εσείς που το αφύσικο θέλετε να μας το παρουσιάσετε και να μας το επιβάλετε ως φυσικό. Η ΦΥΣΙΣ έχει θέσειι του Νόμους και τους Κανόνες της εκατομμύρια χρόνια τώρα. Δεν περιμένει εσάς τους ψευτοπροοδευτικούς. Σας άκουσα. είστε απαράδεκτη. Απλό φερέφωνο χωρίς προσωπική θέση. Κομπάρσος στην όλη υπόθεση. Αυτά. Εκφράζω την αγανάκτησή μου!!

  2. Υπήρχε ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα αγαπητέ Μακη;
    Εσύ που τόσο την θαυμαζεις εκείνη την εποχή τί έχεις να μας πεις;

    • Είσαι ανιστόρητος, αδαής και απλώς επαναλαμβάνεις κάτι ψευδές το οποίο εσκεμμένως προβάλλεται ως κάτι το γενικευμένο και δεδομένο. Υπήρξε η φυσική αυτή παρέκλιση, όπως και σε κάθε γωνιά του κόσμου και σε κάθε εποχή. Όχι όμως κατα τον τρόπο που εσύ το θέτεις. Έτσι το άκουσες έτσι το λές, και μάλιστα το έχεις και ως επιχείρημα για να αντικρούσεις τις θέσεις μου. Διάβασε πρώτα κανένα βιβλίο σχημάτισε προσωπική γνώμη και μετά πές κάτι τεκμηριωμένο. Μην γίνεσαι φερέφωνο. Αλήθεια έχεις δεί σε καμιά ιστορική πηγή να αναφέρεται υιοθεσία απο ομοφυλόφιλους; Είναι ντροπή και μεγίστη προσβολή να γίνονται τέτοιες γενικεύσεις.
      Αλλά θα ήθελα να βγείς απο την ανωνυμία σου και αν έχεις το ανάλογο πνευματικό υπόβαθρο έλα να το συζητήσουμε. Δεν θα χάσεις. Καλό είναι να μαθαίνεις και κάτι σωστό.

      • Στην κλασική αρχαιότητα, συγγραφείς όπως ο Ηρόδοτος,ο Πλάτωνας, ο Ξενοφώντας, ο Αθήναιος και άλλοι πολλοί εξερεύνησαν πτυχές του Ομόφυλου έρωτα στην αρχαία Ελλάδα.
        Η πιο διαδεδομένη και σημαντική για την κοινωνία μορφή ομόφυλων σεξουαλικών σχέσεων στην αρχαία Ελλάδα ήταν μεταξύ ενήλικων ανδρών και έφηβων αγοριών, που ήταν γνωστή ως παιδεραστία (οι γάμοι μεταξύ ανδρών και γυναικών στην αρχαία Ελλάδα είχαν επίσης στέρεα ηλικιακή δομή, όπου 30χρονοι άνδρες παντρεύονταν κορίτσια στην αρχή της εφηβείας τους. Αν και υπήρχαν σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ενήλικων ανδρών, το ένα από τα δύο μέλη της κάθε σχέσης καταπατούσε τις κοινωνικές συμβάσεις, κρατώντας παθητικό ρόλο. Είναι ασαφής η αντιμετώπιση παρόμοιων σχέσεων μεταξύ γυναικών γενικά στην κοινωνία, όμως υπάρχουν παραδείγματα από την εποχή της Σαπφούς.

        Οι αρχαίοι Έλληνες δεν αντιλαμβανόντουσαν τον σεξουαλικό προσανατολισμό σαν κοινωνικό αναγνωριστικό όπως κάνουν οι σύγχρονοι δυτικοί πολιτισμοί. Η ελληνική κοινωνία δεν διαχώριζε την ερωτική επιθυμία ή συμπεριφορά βάσει του φύλου του συμμετέχοντα, αλλά του ρόλου που έπαιζε ο κάθε συμμετέχων στη σεξουαλική πράξη, το ρόλο του ενεργητικού και του παθητικού, όσον αφορά τη διείσδυση. Αυτή η ενεργητική/παθητική πόλωση ανταποκρινόταν στους κυρίαρχους και υποτακτικούς ρόλου: ο ενεργητικός (διεισδυτικός) ρόλος συνδέεται με την αρρενωπότητα, την υψηλή κοινωνική θέση και την ενηλικίωση, ενώ ο παθητικός ρόλος συνδέεται με τη θηλυκότητα, χαμηλότερη κοινωνική θέση και τη νιότη.

        Ομοφυλοφιλία στο στρατό
        Ο Ιερός Λόχος Θηβών,μια ξεχωριστή στρατιωτική μονάδα που υπηρετούσαν μόνο άνδρες και οι αγαπημένοι τους, θεωρείται συνήθως εξαίρετο παράδειγμα για το πώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τον έρωτα μεταξύ των στρατιωτών μιας ομάδας για να ενισχύσουν το μαχητικό τους πνεύμα. Οι Θηβαίοι απέδιδαν στον Ιερό Λόχο τη δύναμη των Θηβών όσον αφορά τη γενιά πριν την πτώση της από τον Φίλιππο τον Β’ της Μακεδονίας, ο οποίος είχε εντυπωσιαστεί τόσο πολύ από τη γενναιότητά τους κατά τη διάρκεια της μάχης, ώστε ανέγειρε ένα μνημείο το οποίο κοσμεί ακόμα τους τάφους τους. Άσκησε επίσης σκληρή κριτική για τις απόψεις των Σπαρτιατών περί του λόχου:

        “ἀπόλοιντο κακῶς οἱ τούτους τι ποιεῖν ἢ πάσχειν αἰσχρὸν ὑπονοοῦντες (Να βρει καταστροφή όποιον υπονοεί οτιδήποτε άσεμνο για τους άνδρες αυτούς)
        Η άποψη του Παμμένη, σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ήταν ότι

        “Ο Νέστωρ του Ομήρου δεν ήταν επιδέξιος στην παραγγελία στρατού όταν συμβούλευσε τους Έλληνες να ταξινομήσουν φυλές και φυλές… έπρεπε να ενώσει τους εραστές με τους αγαπημένους τους. Γιατί μικρή αξία έχει η ίδια φυλή όταν πλησιάζει ο κίνδυνος· αλλά ένας λόχος στερεωμένος με φιλία, βασισμένος στην αγάπη ποτέ δεν πρόκειται να σπάσει.”
        Οι δεσμοί αυτοί, που αντικατοπτρίζονταν σε γεγονότα της Ελληνικής Μυθολογίας, όπως η ηρωική σχέση μεταξύ Αχιλλέα και Πατρόκλου στην Ιλιάδα, εθεωρείτο ότι ανέβαζαν το ηθικό αλλά και τη γενναιότητα, εξ αιτίας της επιθυμίας τους να εντυπωσιάσουν και να προστατεύσουν τους εραστές τους. Τέτοιες σχέσεις έχουν καταγραφεί από πολλούς έλληνες ιστορικούς και σε φιλοσοφικές ομιλίες, όπως και σε αυτοσχέδιες παρατηρήσεις σαν του Φιλίππου του Β’ όπως κατέγραψε και παρουσιάζει ο Πλούταρχος:

        “Δεν είναι μόνο οι πολεμοχαρείς άνθρωποι της Βοιωτίας, της Σπάρτης και της Κρήτης, που είναι επιδεκτικοί σε αυτό το είδος αγάπης, αλλά και οι σπουδαιότεροι ήρωες: Μελέαγρος, Αχιλλέας, Αριστομένης, Κίμων και Επαμεινώνδας.”
        Κατά τον Ληλάντιο πόλεμο μεταξύ Ερέτριας και Χαλκίδας, πριν την αποφασιστική μάχη οι Χαλκιδείς κάλεσαν για βοήθεια έναν πολεμιστή ονόματι Κλεόμαχος. Απάντησε στο αίτημα, φέρνοντας τον εραστή του να παρακολουθεί. Ηγήθηκε της επίθεσης κατά των Ερετριέων και έφερε τους Χαλκιδείς σε νίκη με το κόστος της ζωής του. Οι Χαλκιδείς ανέγειραν ναό για εκείνον στην αγορά ως φόρο τιμής. Λέγεται ότι ένα από τα πιο ευγενή πράγματα είναι να δώσεις την ίδια σου τη ζωή για να σώσεις αυτόν που αγαπάς. Παρόλο που αυτό δε συνέβη στο Ληλάντιο πόλεμο, ήταν μία εξίσου ηρωική πράξη από τον Κλεόμαχο και η καταλληλότερη στιγμή να δείξει στον εραστή του την ανιδιοτέλειά του.

        • Από τις αναφορές σου καταλαβαίνω ότι απλώς επαναλαμβάνεις διαστρεβλωμένα συμπεράσματα του Bernand Sergent , ο οποίος σκοπίμως απέδιδε ομοφυλοφιλικές διαστάσεις σε οποιαδήποτε φιλική σχέση μεταξύ ηρώων, φιλοσόφων κλπ. ή σε έθιμα του κοινωνικού και δημοσίου βίου των αρχαίων. Δεν έχεις προσωπική άποψη επί του θέματος. Διότι ποτέ δεν έχεις κατανοήσει την πραγματική ελληνική έννοια της λέξεως «Ερως», «Εραστής», «Ερωμένος» , η οποία δεν έχει καμία σχέση με την «σαρκική ζεύξη». Πράγμα που ο δυτικοευρωπαίος δεν το κατανόησε ποτέ διότι οι λέξεις «amore», «Love» κλπ. δεν κάνει διαχωρισμό των δύο εννοιών. Φυσικά θα αγνοείς και τους αυστηρότατους νόμους που ίσχυαν για την ομοφυλοφιλία και την παρενόχληση των νέων. Ή και την ειρωνική και χλευαστική αντιμετώπιση των θηλυπρεπών ή «γυναικωτών» όπως έλεγε ο Αριστοφάνης. Όσο για τον Αθηναίο τον Δειπνοσοφιστή τον οποίον, όπως και εσύ, πολλοί επικαλούνται ως επιχείρημα, ήταν ένας γραφικός κρονόληρος του 2ου μ.χ. αιώνα που έπλαθε σκανδαλιστικές ερωτικές ιστορίες με πρωταγωνιστικά πρόσωπα αρχαίους ήρωες και σοφούς, που έζησαν 700-1500 χρόνια πριν από αυτόν, στις οποίες και εσύ δυστυχώς αναφέρεσαι. Διάβασε ο ίδιος τους συγγραφείς που αναφέρεις, σχημάτισε ιδίαν γνώμη και αντίληψη των πραγμάτων πριν πιάσεις την γραφίδα σου. Μην γενικεύετε τα πράγματα. Και αφήστε αυτά περί του Ιερού λόχου και περί των Σπαρτιατών. Είναι μέγα όνειδος και μεγίστη Αιδώς, να λέγονται τέτοια απερίσκεπτα, ανακριβή και ατεκμηρίωτα «επιστημονικά» τάχα συμπεράσματα. Αν λάβεις υπ’ όψη σου ότι η κάθε γενεά έχει 30 χρόνια, έχεις αναλογιστεί ότι ο 80ος παππούς σου ήταν συνομήλικος του Σωκράτη; (30Χ80=2400 χρόνια). Θεωρείς ότι είμαστε απόγονοι ενός έκφυλου γένους; Και ένα άλλο που δεν έχω καταλάβει είναι, γιατί αυτή η πρεμούρα να αντικρούσεις τις προσωπικές μου θέσεις και διαφωνίες περί της υιοθεσίας τέκνων από ομόφυλους; Εκτός αν και εσύ έχεις κληρονομήσει κάτι από αυτούς που αναφέρεις στις γενικεύσεις σου. Και πάψε να καλύπτεσαι από την ανωνυμία. Πές ελεύθερα την γνώμη σου. Μην φοβάσαι. Αλλά σε καταλαβαίνω. Δεν έχεις προσωπική γνώμη. Απλώς επαναλαμβάνεις κονσερβοποιημένα τσιτάτα.

  3. Μην βάζετε τα πάντα κάτω απο την κομματική θέση και ταυτότητα. Απορώ!! Για θέματα υψίστης σημασίαςδεν υπάρχει προσωπική θέση και έκφραση γνώμης; Πετάει ο γαϊδαρος πατάει επειδή έτσι σας είπαν να λέτε . Τι επιχειρήματα είναι αυτά. Δεν έχετε ίχνος προσωπικής γνώμης. Τέτοια ισωπέδωση ποιά. Ενα άλλο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί κρύβεστε πίσω απο την ανωνυμία. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε γνώμη. Φοβάστε να εκφέρετε λόγο και να υποστηρίξετε ευθαρσώς τα επιχειρήματά σας. Δεν έχετε καμμία εκτίμηση στον ίδιο τον εαυτό σας. Καλύτερα μην μπαίνετε στον κόπο να γράφετε. Δεν έχουν καμμία αξία τα ανώνυμα. Να το ξέρετε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης