"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

13.4 C
Trikala

Στη δυτική Θεσσαλία τα δρομολόγια έχουν συρρικνωθεί, δεν εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό και απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος

lafarm

Σχετικά άρθρα

Παρέμβαση των συλλόγων ενόψει της υπογραφής νέας σύμβασης για την επιδότηση των «άγονων γραμμών».

Όπως είναι γνωστό το δημόσιο καταβάλει κάθε χρόνο επιδότηση πενήντα εκατομμυρίων ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση  επιβατικών δρομολογίων.

Η εμπειρία έως τώρα δείχνει πως την συγκεκριμένη επιδότηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την χρησιμοποιεί για τα δρομολόγια στον κύριο άξονα ενώ έχει εγκαταλείψει με διάφορες δικαιολογίες στην τύχη της την περιφέρεια, εκεί δηλαδή που κυρίως θα έπρεπε οι γραμμές να είναι επιδοτούμενες.

Στην περίπτωση της δυτικής Θεσσαλίας τα δρομολόγια έχουν συρρικνωθεί με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό και να απαξιώνεται ο σιδηρόδρομος ως μεταφορικό μέσο.

H υποκατάσταση του απευθείας δρομολογίου 590/591 της Θεσσαλονίκης με ανταποκρινόμενο και η δρομολόγησή του σε εντελώς ακατάλληλη ώρα (άφιξη στη Θεσσαλονίκη στη μία το μεσημέρι) πρακτικά αχρήστεψε το δρομολόγιο αυτό.

Μεγάλη επίσης αποτυχία αποτελούν τα ανταποκρινόμενα δρομολόγια προς την Αθήνα αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να τα εκτελέσει με αξιόπιστο και σύγχρονο τροχαίο υλικό ενώ τελευταία πολλά δρομολόγια αντικαθίστανται καθημερινά  με  πούλμαν με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών, που πληρώνουν εισιτήριο για ΙΝΤΕΣΙΤΙ και βρίσκονται να ταξιδεύουν στριμωγμένοι σε πούλμαν με μεγάλες μάλιστα καθυστερήσεις.

Κραυγαλέα περίπτωση αναλγησίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί και ο εντελώς αδικαιολόγητα συνεχιζόμενος αποκλεισμός  από το πρωινό δρομολόγιο IC51, που θα επέτρεπε στους κατοίκους της δυτικής Θεσσαλίας  να φθάνουν νωρίς το πρωί στην Αθήνα.  

Δηλαδή πλέον  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει εικόνα διάλυσης και απροκάλυπτα κάνει πια ότι μπορεί για διώξει τους επιβάτες απ’ τον σιδηρόδρομο. Και για αυτή της τη συμπεριφορά διεκδικεί και από πάνω είσπραξη επιδότησης απ’ το ελληνικό κράτος.

Επειδή πια η υπομονή όλων μας έχει εξαντληθεί και «ο κόμπος έφτασε στο χτένι», θεωρούμε ότι ενόψει της υπογραφής νέας σύμβασης Δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τοπική μας κοινωνία δικαιούται να ζητήσει από τα αρμόδια υπουργεία μεταφορών και οικονομικών να επιβάλουν την ολική αναθεώρηση του δρομολογιακού πλέγματος που εξυπηρετεί την περιοχή μας.

Προτείνουμε ως ελάχιστη αναγκαία υπηρεσία την δρομολόγηση τριών απεθείας  ζευγών Αθήνας-Καλαμπάκας  τα οποία να ανταποκρίνονται  στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου και  με τα προαστιακά δρομολόγια της Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό θα γίνεται στη γραμμή μας η βέλτιστη αξιοποίηση σύγχρονου τροχαίου υλικού και θα υπάρχουν τρία δρομολόγια ανά ημέρα προς και από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα τρένα αυτά θα εξυπηρετούν και τους μικρούς σταθμούς βορείως του Παλαιοφαρσάλου στην συγκοινωνία τους με την Αθήνα, ενώ μπορούν να ανταποκρίνονται και με πούλμαν προς και από Γρεβενά/Κοζάνη και Μέτσοβο/ Ιωάννινα.

Προτείνουμε ως ενδεικτικές ώρες αναχώρησης

από Καλαμπάκα:

08.00(ΙC),    12.00 (IC),  17.15 απλό.

Από Αθήνα

07.20 (απλό),  13.20 (IC),  16.20 (IC).

Η σύμβαση πρέπει να προβλέπει ότι τα δρομολόγια IC στη διαδρομή Καλαμπάκα- Παλαιοφάρσαλος θα χαρακτηρίζονται ως απλά αφού θα σταθμεύουν σε όλους τους σταθμούς και όσον αφορά τη συγκοινωνία με τη Θεσσαλονίκη και στα τρία ζεύγη πρέπει να εφαρμόζεται η τιμολογιακή πολιτική του σημερινού 590/591.

Ζητούμε από τα υπουργεία μεταφορών και οικονομικών να πάρουν υπόψη τους ότι και οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλίας πληρώνουν φόρους και ως εκ τούτου δικαιούνται να απαιτούν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους ώστε να πάψει επιτέλους η κλιμακούμενη τα τελευταία χρόνια απαξίωση του σιδηροδρόμου στον τόπο μας. 

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ                                                                 Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης