"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

9 C
Trikala

«Στα κάγκελα» σουπερμάρκετ και προμηθευτές λόγω… Μαρινόπουλου

lafarm

Σχετικά άρθρα

 

Eκρηκτική κατάσταση φαίνεται πως επικρατεί στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων καθώς μετά το haircut 50% στις οφειλές του Μαρινόπουλου, όπως όλα δείχνουν οι πιέσεις συγκεκριμένων retailers προς προμηθευτές για ανάλογες «εκπτώσεις» είναι πλέον ασφυκτικές.

Τα  συναλλακτικά ήθη στην αγορά δοκιμάζονται και αν μέχρι πρότινος η δυσαρέσκεια κάποιων προμηθευτών παρέμενε σε επίπεδο ανεπίσημων κουβέντων και διαρροών, πλέον οι αντιδράσεις έχουν διατυπωθεί επίσημα μέσα από θεσμικούς εκπροσώπους του επιχειρείν.  

Συγκεκριμένα, με επείγουσα επιστολή ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος την Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016, προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Τσίπρα, τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κ. Μητσοτάκη, τον Πρόεδρο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, κ. Π. Καμμένο, τον Επικεφαλής του Ποταμιού, κ. Στ. Θεοδωράκη και στην Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, κα. Φ. Γεννηματά, επανήλθε μετά τις συναντήσεις πριν την εφετινή ΔΕΘ, κατά τις οποίες είχε θέσει το θέμα, επισημαίνοντας πλέον την κρισιμότητα της κατάστασης και ζητώντας τους να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αντιμετώπιση του εξαιρετικά επίκαιρου και φλέγοντος, όπως το χαρακτηρίζει,  θέματος της μειονεκτικής θέσης που βρίσκονται οι μεταποιητικές Ελληνικές επιχειρήσεις, απέναντι στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή αυτή ο ΣΒΒΕ, αναφέρει ότι κατά τις εν λόγω συναντήσεις που είχε πραγματοποιήσει το Σεπτέμβριο με τους πολιτικούς αρχηγούς, είχε αναλύσει διεξοδικά τη μειονεκτική θέση των μεταποιητικών επιχειρήσεων απέναντι στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ,  καθώς και τις επιπτώσεις του θέματος αυτού τόσο στον αφανισμό μεγάλου αριθμού Ελλήνων προμηθευτών, που είναι μεταποιητικές επιχειρήσεις οι οποίες διατηρούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, όσο και σε συνάρτηση με τη διόγκωση του χρέους της υπό πτώχευση εταιρείας ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ.

Δυστυχώς, υπογραμμίζεται στην επιστολή, στο μεσοδιάστημα, ο ΣΒΒΕ έγινε λήπτης σωρείας διαμαρτυριών από Ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στη συμφωνία της ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, ότι δέχονται, από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έντονες πιέσεις για να προχωρήσουν αφενός σε πρόσθετες παροχές και εκπτώσεις, και αφετέρου σε επιμήκυνση του, ήδη μεγάλου, χρόνου πίστωσης.

Η κατάσταση αυτή είναι ασφυκτική, τονίζει ο ΣΒΒΕ, για την Ελληνική μικρομεσαία μεταποιητική επιχείρηση, που ούτως ή άλλως αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα ρευστότητας, και αναφέρει πως  «η προφανής συνέπειά της θα είναι να οδηγηθούν σε πτώχευση δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις και να απολυθούν χιλιάδες εργαζόμενοι».

Παράλληλα, στην επιστολή επισημαίνεται ότι το σημερινό τοπίο δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες και αποτελεί ευκαιρία, ούτως ώστε να ληφθούν τα απαιτούμενα μέτρα και να επανεξεταστεί το καθεστώτος των συναλλαγών ανάμεσα στις εταιρίες μεταποίησης και του λιανεμπορίου, το οποίο, σύμφωνα με τον ΣΒΒΕ, θα πρέπει να διέπεται από τις ακόλουθες αρχές:

  • οι τιμές πώλησης των προμηθευτών να πραγματοποιούνται στην καθαρή τιμή, ενώ οι λοιπές παροχές να προσδιορίζονται σε συγκεκριμένο ποσοστό επί του κύκλου εργασιών και να εμφανίζονται σε ενιαίο τιμολόγιο, και,
  • οι πληρωμές των προϊόντων να συνάδουν με τη φύση τους (π.χ. ευπαθή προϊόντα έναντι αυτών μεγάλης διάρκειας) και να γίνονται εντός των χρονικών ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη θέσπιση ποινικών ρητρών για τις εκπρόθεσμες πληρωμές.

Η τελευταία παράμετρος αποτελεί κοινό τόπο για αρκετούς ανθρώπους της αγοράς, οι οποίοι υπογραμμίζουν την ανάγκη να υπάρξει σαφής νομοθέτηση αναφορικά με τον χρόνο αποπληρωμής των προμηθευτών από τους λιανέμπορους εδικά στην περίπτωση των τροφίμων, αν και όλοι αναγνωρίζουν την δυσκολία που υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά όσον αφορά την εξασφάλιση ρευστότητας.

Όσον αφορά τις πιέσεις λιανέμπορων στον προμηθευτών, όπως και ο ΣΒΒΕ οι άνθρωποι της αγοράς  επιλέγουν να μην αναφερθούν επώνυμα σε κάποια συγκεκριμένη αλυσίδα και να παραδεχθούν πως έχουν γίνει αποδέκτες  σχετικού αιτήματος. Συγκλίνουσες, πάντως, πληροφορίες καταδεικνύουν πως δεν ακολουθούν όλοι οι μεγάλοι retailers την συγκεκριμένη στάση καθώς και ότι τα οποία φαινόμενα υπάρχουν δεν αποτέλεσαν «κεραυνό εν αιθρία». Επικεφαλής θυγατρικής σημαντικής πολυεθνικής εταιρείας στην χώρα μας  χαρακτηριστικά αναφέρει πως ανέμενε μια τέτοια εξέλιξη από την στιγμή που οριστικοποιήθηκε το 50% haircut της Μαρινόπουλος ενώ προσθέτει, όμως, παράλληλα πως «πάντα οι πελάτες ζητούν περισσότερα».  Από την άλλη, αρκετά στελέχη της αγοράς τονίζουν πως αυτή την περίοδο προμηθευτές και λιανέμποροι θα πρέπει να συνεργαστούν πιο αρμονικά με στόχο την ανάπτυξη και να αποφεύγουν κινήσεις που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα και να οδηγήσουν τελικά σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση της «πίτας».

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως αρκετοί επιχειρηματίες από διάφορους χώρους και όχι μόνο από αυτούς σχετίζονται με το λιανεμπόριο τροφίμων ανησυχούν πως το haircut 50% στα χρέη της Μαρινόπουλος δημιουργεί πλέον ένα «δεδικασμένο» για όλες τις επιχειρήσεις που έχουν σημαντικές οφειλές και παλεύουν να αποφύγουν την πτώχευση είτε μέσω αναδιοργάνωσης είτε μέσω της πρακτικής της εξαγοράς από τρίτες επιχειρήσεις…  

 

economy365.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης