"Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευθούν." - Τζορτζ Όργουελ

27.5 C
Trikala

Φτάνουν στη Βουλή και καταγγέλλουν, οι κάτοικοι του Κηπακίου

lafarm

Σχετικά άρθρα

Η Αναφορά της Επιτροπής Αγώνα Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας στο Προεδρείο της Βουλής

Μετά την ενημέρωσή μας από το Δήμαρχο Τρικκαίων για τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και των προτάσεων – λύσεων που συζητήθηκαν σχετικά με τη σιδηροδρομική διάβαση Κηπακίου, η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας πραγματοποίησε δύο συναντήσεις ενημέρωσης των κατοίκων (και της ευρύτερης περιοχής Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας). Μέσα από τις δύο ενημερώσεις, επαναβεβαιώσαμε την σταθερή θέση μας ότι η διάβαση Κηπακίου θα μείνει ως έχει και ΔΕΝ θα επιτρέψουμε την τροποποίησή της ή την κατάργησή της με κανέναν τρόπο….
Με αφορμή των παραπάνω, συντάχθηκε και υποβλήθηκε προς το Προεδρείο της Βουλής και τα συναρμόδια Υπουργεία η επισυναπτόμενη Αναφορά μας. Επίσης, η ίδια Αναφορά υποβλήθηκε προς το Συνήγορο του Πολίτη, τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Στο περιεχόμενο της αναφοράς μας, αναλύονται όλοι οι λόγοι για τους οποίους η διατήρηση της ισόπεδης διάβασης είναι απολύτως απαραίτητη για τους κατοίκους, καταγράφονται στοιχεία που προκύπτουν παρουσιάζοντας παραλείψεις, ασυνάφεια ενεργειών αλλά και μη τήρηση των νόμων που επικαλούνται στα επίσημα έγγραφα οι εμπλεκόμενους φορείς και οι αντίστοιχες υπηρεσίες τους, με αποτέλεσμα να γίνονται έργα κακοσχεδιασμένα αλλά και προχειρότητας για τα οποία δημιουργούνται νέα έργα που έρχονται να καλύψουν την πρότερη κακή σχεδίαση και προχειρότητα, ένας φαύλος δηλ. κύκλος που οδηγεί όμως στην κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος. Μπροστά στην απειλή της ασφάλειας των παιδιών μας, των εγγονών μας, του περιβάλλοντός μας και της επιβίωσής μας, μέσα από δύο ετών προσπάθειες, διαμαρτυρίες και δράσεις, προσπαθήσαμε να πείσουμε και να αποτρέψουμε την κατάργηση της σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου αφού το μοναδικό επιχείρημα που πλέον έχει απομείνει απέναντι στην επιχειρηματολογία μας είναι η εξοικονόμηση πόρων.
Το επιχείρημα αυτό καταρρέει αφού το «υψηλό» κόστος των 360.000,00€ για την προμήθεια και εγκατάσταση δύο νέων ομαδοποιημένων ΑΣΙΔ που δεν επιθυμεί να διαθέσει ο ΟΣΕ, αντικαθίσταται από τη δυσκολία εύρεσης του λογισμικού ομαδοποίησης, σε εξοπλισμό που ήδη υπάρχει και με πολύ πιο χαμηλό «κόστος». Η μοναδική εταιρεία που μπορεί αλλά δεν «υποστηρίζει» πλέον τα ομαδοποιημένα συστήματα (σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ.: Β – 1082/ 01-08-14 Απάντηση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ερώτημα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/8496017.pdf) ενώ συνεχίζει να συνεργάζεται με τον ΟΣΕ αλλά και με το ελληνικό κράτος εισπράττοντας εκατομμύρια ευρώ, είναι η πολυεθνική ALSTOM, μια εταιρεία που έχει αναλάβει σημαντικά έργα υποδομής όπως Μετρό Αθήνας, προαστιακός Αθήνας, κά..
Καταλήγοντας στην αναφορά μας, προβάλλουμε συγκεκριμένα αιτήματα που αφορούν τόσο την πάγια θέση μας για την ανάγκη διατήρησης της σιδηροδρομικής διάβασης της δημοτικής οδού Κηπακίου ως έχει αλλά και των απαραίτητων ενεργειών που θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν από τους αρμόδιους φορείς και τις υπηρεσίες τους προκειμένου να επιτευχθεί αυτό.
Τέλος, επιθυμούμε, μέσα από το Δελτίο Τύπου, να απευθύνουμε, αυτή την φορά δημόσια πρόσκληση στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Αγοραστό προκειμένου να συναντηθεί εδώ, στα Τρίκαλα, για πρώτη φορά στα δύο χρόνια των αγώνων και προσπαθειών μας, μαζί μας και να ακούσει τα όσα υποστηρίζουμε και για τα οποία αγωνιζόμαστε τόσο καιρό… ειδικά για το θέμα της διατήρησης της σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου.. Να ακούσει τα επιχειρήματά μας… από ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ, τους κατοίκους, τους γονείς, τους παππούδες…. και όχι μόνο μέσα από τα έγγραφά μας. Πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα αυτό αλλά υπάρχει και η υποχρέωση αυτή. Αφήνουμε στην πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη, τον ορισμό του χώρου, της ημέρας και της ώρας, δείχνοντας κατανόηση στις απαιτήσεις του αξιώματός του.
Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΑΓΏΝΑΣ μας συνεχίζεται………..
Η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου
και Δέλτα Καλαμπάκας

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΦΟΡΑ
ΑΠΟ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΗΠΑΚΙΟΥ και
ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΕΛΤΑ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ Τρίκαλα, 26-09-2014
Κηπάκι, Δ. Καλαμπάκας, 42100, ΤΡΙΚΑΛΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ
Α. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΟΤΣΟΛΑΣ
ΤΗΛ.: 6986962799
Β. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΑΤΣΑ
ΤΗΛ.: 6978868999
e-mail: morfes.kipdeltakal@yahoo.gr

Προς
1. Το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
2. Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
3. Τον Υπουργό Εσωτερικών
4. Τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Θέμα : Διατήρηση της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου Τρικάλων.

Με την παρούσα αναφορά μας, εμείς οι κάτοικοι Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας, δημότες Δήμου Τρικκαίων Νομού Τρικάλων, ΖΗΤΟΥΜΕ την υποστήριξή σας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εξαιτίας της πρόθεσης του ΟΣΕ να καταργήσει την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση (ΑΣΙΔ) Κηπακίου.
Τον Ιανουάριο του 2011, διαπιστώσαμε ότι η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων (αριθμ. πρωτ.: 132293/ 09 – 09 – 2003) για το έργο «Περιφερειακός Δακτύλιος Τρικάλων Συνδετήριος των Ε.Ο. Τρικάλων – Πύλης και Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων» περιλάμβανε και την κατάργηση της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης (ΑΣΙΔ) Κηπακίου. Εξαρχής, διατυπώσαμε την αντίθεσή μας σ’ αυτό τον όρο προβάλλοντας προς πάσα κατεύθυνση, τα επιχειρήματά μας αλλά και τις συνέπειες που η εν λόγω κατάργηση θα επιφέρει στην περιοχή μας αλλά ειδικότερα, την απειλή που αποτελεί η εν λόγω κατάργηση για την ασφάλεια των παιδιών μας, για τα εγγόνια μας.
Συγκεκριμένα, τα επιχειρήματά μας ήταν και παραμένουν τα εξής:
• Η συγκεκριμένη ισόπεδη διάβαση εξυπηρετεί και θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του οικισμού αλλά και των κάτοικων της ευρύτερης περιοχής του οικισμού (Τέρμα οδού Μετεώρων, τέρμα οδού Καλαμπάκας, πέριξ Περιφερειακού δακτυλίου έως Κέντρου Κουίντα, πέριξ οδικού δικτύου έως Μάρμαρα Κατσίκα), τους ενορίτες μας, των δασκάλων μας και νηπιαγωγών μας, αλλά και των συμπολιτών μας.
• Καταργώντας την υφιστάμενη σιδηροδρομική διάβαση του Κηπακίου, χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη για την πρόσβαση των κατοίκων (κυρίως των πεζών, με ποδήλατα αλλά και με οχήματα) και ειδικά των παιδιών προς και από τα σχολεία (18ο δημοτικό σχολείο και 32ο Νηπιαγωγείο), προς και από τις εκκλησίες μας (ναοί Αγίου Αθανασίου και Ειρήνης Χρυσοβαλάντου), προς και από τον νέο-κατασκευασμένο ποδηλατόδρομο στην οδό Καλαμπάκας, προς και από τη στάση λεωφορείου στην οδό Μετεώρων, προς και από τις επιχειρήσεις μας στην οδό Καλαμπάκας, προς και από τα γήπεδα της συνοικίας, ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ «ασφαλής» τρόπος πρόσβασης για όλα τα παραπάνω θα είναι ο Περιφερειακός Δακτύλιος, ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας!!
• Καταργώντας την υφιστάμενη σιδηροδρομική διάβαση του Κηπακίου, καταργείται και ο μοναδικός τρόπος προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ της ευρύτερης περιοχής Κηπακίου αφού ο υφιστάμενος νέος Περιφερειακός Δακτύλιος δεν έχει καθόλου αντίστοιχη πρόβλεψη.
• Καταργώντας την υφιστάμενη σιδηροδρομική διάβαση του Κηπακίου, μια δημοτική οδός ήπιας κυκλοφορίας, ειδικά, η μετακίνηση με οχήματα των κάτοικων του οικισμού στα πλαίσια της καθημερινότητάς τους των κάτοικων της ευρύτερης περιοχής του οικισμού, των δασκάλων μας και νηπιαγωγών μας, αλλά και των ενοριτών και συμπολιτών μας που έρχονται στον οικισμό για τις εκκλησίες μας, των σταθερών επισκεπτών – δημοτών των Τρικάλων για τα γήπεδά μας (δύο γήπεδα στα οποία δραστηριοποιούνται και αθλούνται παιδικές ομάδες, διεξάγονται αγώνες, κτλ), για τα σχολεία μας, θα γίνεται υποχρεωτικά ή από την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του Περιφερειακού Δακτυλίου (έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας), που έγινε με τη δικαιολογία πως η σιδηροδρομική γραμμή θα περάσει έξω από την πόλη των Τρικάλων (Πότε όμως χρονικά η γραμμή θα περάσει απ’έξω;) ή από τη σιδηροδρομική διάβαση του Πύργου. Μια διάβαση που ενώ είναι γνωστά τα πολυάριθμα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν συμβεί διαχρονικά και μάλιστα θανατηφόρα, θα επιβαρυνθεί με περισσότερα οχήματα και κίνηση κατά συνέπεια και με περισσότερες πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
• Καταργώντας την υφιστάμενη ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του Κηπακίου, όχι μόνο αυξάνονται οι πιθανότητες θανατηφόρων ατυχημάτων για ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ αλλά και ιδιαίτερα, των παιδιών ΜΑΣ αλλά τριχοτομείται ένας ήδη στα δύο χωρισμένος οικισμός καταδικάζοντάς τον κατά τον τρόπο αυτό σε συρρίκνωση, σε μαρασμό, σε απομόνωση.

Επιπρόσθετα, ο Δήμος Τρικκαίων μέσα από τέσσερις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του (υπ’ αριθμ. 54/26-02-2013 (ΑΔΑ: ΒΕΔ8ΩΗ9-ΚΝ8), υπ’ αριθμ. 16/28-01-14 (ΑΔΑ: ΒΙΡΥΩΗ9-Η61), υπ’ αριθμ. 131/2014 (ΑΔΑ: ΒΙΚ5ΩΗ9-Τ5Τ) καθώς και της πρόσφατης συνεδρίαση, στις 16-09-14), έχει τονίσει επανειλημμένα την ανάγκη διατήρησης της ΑΣΙΔ Κηπακίου επισημαίνοντας ότι: «τυχόν κατάργησή της αυξάνει τις πιθανότητες θανατηφόρων ατυχημάτων κατοίκων και παιδιών τους και τριχοτομείται ένας ήδη διαχωρισμένος στα δύο οικισμός με όλα τα συνεπακόλουθα» (υπ΄αριθμό 131/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, ΑΔΑ: ΒΙΚ5ΩΗ9-Τ5Τ).
Επίσης, η έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη αναφέρει ότι δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί η διάβαση μονομερώς, χωρίς να έχει υπάρξει πρώτα συνολική κυκλοφοριακή μελέτη. Επιπρόσθετα, ο Συνήγορος στο υπ. αριθμ. 183783/23371/2014 έγγραφό του τονίζει ότι «σε ότι αφορά τον ΑΣΙΔ, όπως συνάγουμε από την παρ. 9 της ΑΕΠΟ πρέπει να υποβληθεί σε κυκλοφοριακή μελέτη που να αφορά την κυκλοφορία μετά την κατάργησή του. Δεν γνωρίζουμε εάν έχει εκπονηθεί και κατατεθεί τέτοια μελέτη και ποια είναι τα συμπεράσματά της. Ωστόσο η ύπαρξη αυτού του όρου αποδεικνύει ότι δεν εκπονήθηκε μελέτη κατά την εκπόνηση της ΜΠΕ ώστε να αποδεικνύεται η αναγκαιότητα κατάργησης του υφιστάμενου ΑΣΙΔ. Δεδομένου ότι η μία διάβαση αφορά τοπική κίνηση και η άλλη υπερτοπική είναι πιθανόν να πρέπει να διατηρηθούν και οι δύο. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο όρος 9i της ΑΕΠΟ. Συνεπώς, τόσο ο ΟΣΕ όσο και ο υπόχρεος εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης θα πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα».

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ διότι
1. το 2001, ο τότε Δήμαρχος και ΟΧΙ ο Δήμος Τρικκαίων, έδωσε ένα έγγραφο που δεν ήταν ούτε καν απόφαση Δημάρχου, αλλά ένα έγγραφο αλληλογραφίας Δημάρχου με αριθμό πρωτοκόλλου. Ενώ δεν μπορεί να υφίσταται δέσμευση Δήμου όταν δεν υπάρχει ούτε καν απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, του μοναδικού αρμόδιου οργάνου που μπορεί να δεσμεύσει έναν ολόκληρο Δήμο, οι τότε ιθύνοντες γνωρίζοντας ότι ένα τέτοιο συγκεκριμένο έγγραφο δεν έχει την εγκυρότητα και τη βαρύτητα που θα έπρεπε να έχει, πάραυτα βασίσανε σ΄ αυτό τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο του Περιφερειακού Δακτυλίου.
2. οι σημερινοί ιθύνοντες της Περιφέρειας παρόλο που δίνεται από το νόμο η δυνατότητα, δεν φροντίσανε να επικαιροποιήσουν τη συγκεκριμένη Μελέτη προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σημερινές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του εν λόγω έργου
3. παρόλο που στις 14-10-2013, η Περιφέρεια υπέβαλε αίτημα παράτασης ισχύος και τροποποίησης της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, δεν συμπεριέλαβε στις τροποποιήσεις της και τη μη κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου, που αποτελούσε ένα από τα βασικά αιτήματα των κατοίκων αλλά και της πρώτης σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (Φεβρουάριος 2013).
4. Σύμφωνα με την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη (υπ. αριθμ. 183783/23371/2014 έγγραφό του), η κυκλοφοριακή μελέτη του έργου που έπρεπε να είχε εκπονηθεί κατά την εκπόνηση της ΜΠΕ, ώστε να αποδεικνύεται η αναγκαιότητα κατάργησης του υφιστάμενου ΑΣΙΔ, εκπονήθηκε και εγκρίθηκε το 2014, με την Απόφαση Έγκρισης: 2126/ 19-05-2014 απόφ. ΤΣΕ –ΔΤΕ/ Περιφέρεια Θεσσαλίας. Κατά το ίδιο πάντα έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη, αναφέρεται ότι: «…. Δεδομένου ότι η μία διάβαση αφορά τοπική κίνηση και η άλλη υπερτοπική είναι πιθανόν να πρέπει να διατηρηθούν και οι δύο. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο όρος 9i της ΑΕΠΟ. Συνεπώς, τόσο ο ΟΣΕ όσο και ο υπόχρεος εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης θα πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα».
5. Στις 25-07-13, με την υπ’ αριθμό 5070/ 2013, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, αποφασίζει την έγκριση της ίδρυσης Ισόπεδης Διάβασης τύπου Α3 για τροχοφόρα στον Περιφερειακό Δακτύλιο με την αντίστοιχη κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου, χωρίς να έχει προηγηθεί η εκπόνηση της απαιτούμενης κυκλοφοριακής μελέτης που να αποδεικνύει την αναγκαιότητα κατάργησης της υφιστάμενης ΙΔ Κηπακίου (παραβιάζεται δηλ. για ακόμα μία φορά, ο όρος 9iv της ΑΕΠΟ), χωρίς να υπάρχει δεόντως αιτιολόγηση τόσο της κατάργησης της ΙΔ της δημοτικής οδού Κηπακίου (που έχει ιδρυθεί από τον καιρό που κατασκευάστηκε η γραμμή των Σιδηροδρόμων της Θεσσαλίας, το 1886 ενώ το 2011 μεταβλήθηκε σε Ισόπεδη Διάβαση τύπου Α3) όσο και της ίδρυσης της ΙΔ Περιφερειακού Δακτυλίου (άρθρο 6, Κανονισμός Ισόπεδων Διαβάσεων (ΦΕΚ 868/Β/7-09-74)). Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το άρθρο 4 του συγκεκριμένου κανονισμού, προβλέπεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ίδρυση νέων ΙΔ, επιδιώκοντας κατά κανόνα την κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων (άνω ή κάτω) τροχοφόρων ή μόνο πεζών. Επίσης, αποφασίζει ο ΟΣΕ, την έγκριση ίδρυσης ΙΔ όταν μάλιστα είναι γνώστης ότι σύμφωνα με την ΜΠΕ ηλεκτροκίνησης σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, η μέγιστη ταχύτητα για αυτή τη γραμμή έχουν οριστεί τα 160 km/h (Μ.Π.Ε. ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΘΗΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ, Δεκέμβριος 2013). Σύμφωνα με τον Κανονισμό, απαγορεύεται ρητά η δημιουργία πάσης φύσεως Ι.Δ. που πρόκειται να έχει αμαξοστοιχίες με ταχύτητα άνω των 150 km/h (παράγραφος 2, Άρθρο 4, ΦΕΚ 868/Β/7-09-74).
6. Η συγκεκριμένη εγκεκριμένη Κυκλοφοριακή Μελέτη παρουσιάζει σημαντικές παραλείψεις όπως: α) στις χρήσεις γης, στην περιοχή βορειοδυτικά του Περιφερειακού Δακτυλίου Τρικάλων: ο μελετητής δεν αναφέρει ούτε την ύπαρξη κατοικιών αλλά ούτε και του οικισμού των ΡΟΜΑ, αφού είναι γνωστή η διχοτόμηση του Κηπακίου που επήλθε με την κατασκευή του Περιφερειακού Δκατυλίου, β) στους χώρους που έλκουν μετακινήσεις: ο μελετητής δεν «βλέπει» καθόλου τους δύο ιερούς ναούς και τα δύο γήπεδα που διαθέτει ο οικισμός μας αλλά «βλέπει» όμως πεζόδρομους και πεζοδρόμια, εκεί που δεν υπάρχουν, κ.ά.
7. στις 22 Φεβρουάριου 2014, στις 20 Ιουνίου 2014 και στις 16 Σεπτεμβρίου 2014, ο ΟΣΕ, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο εργολάβος πραγματοποίησαν απόπειρες για την κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου με συνοδεία μάλιστα ισχυρής αστυνομικής δύναμης. Η δική μας παρουσία: των γονέων, των παππούδων, των παιδιών αλλά και η απουσία σημαντικών εγγράφων από πλευράς τους, απέτρεψε και τις τρεις φορές την εν λόγω κατάργηση. Να σημειωθεί ότι από τα τέλη Φεβρουαρίου 2014, η ΙΔ στον Περιφερειακό Δακτύλιο φυλάσσεται από φύλακες και λειτουργεί με χειροκίνητες μπάρες.
8. το 2012, προκηρύσσεται από την Περιφέρεια, έργο συνολικού προϋπολογισμού 3.332.000,00€ παρόλο που η έγκριση περιβαλλοντικών όρων του έργου δεν προέβλεπε ότι για την ολοκλήρωση του Περιφερειακού Δακτυλίου Τρικάλων, έστω και με προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Κηπάκι, μπορεί να εξυπηρετηθεί η κυκλοφορία της αρτηρίας μέσω της υφιστάμενης ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ στο Κηπάκι παραβιάζοντας με τον τρόπο αυτό τους εγκεκριμένους όρους της Μελέτης. Το έργο αυτό δεν υλοποιήθηκε διότι το αίτημα για προσωρινές ρυθμίσεις απορρίφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων λαμβάνοντας υπόψη την αντίθεσή μας αλλά και έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη.
9. τον Ιούλιο του 2013, προκηρύσσεται από την Περιφέρεια, έργο συνολικού προϋπολογισμού 990.000,00€ για την Κατασκευή Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) στον Περιφερειακό η οποία περιλάμβανε και την ταυτόχρονη κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου ενώ ΟΣΕ και Περιφέρεια γνωρίζανε από τις αρχές του 2013, όχι μόνο την αντίθεσή μας με την κατάργηση της ΑΣΙΔ Κηπακίου αλλά και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που υποστήριζε το αίτημά μας.
Επειδή η κατάργηση της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας, του περιβάλλοντος αλλά και την κυκλοφοριακή συμφόρηση της περιοχής.
Επειδή η εκτέλεση του έργου επιβάλλεται αυθαίρετα χωρίς να έχουν τηρηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες, αλλά και χωρίς να αιτιολογείται βάσιμα τόσο η αναγκαιότητά του, όσο και η πρακτική του εφαρμογή και πιθανή αποτελεσματικότητα.
Επειδή ουδέποτε αρνηθήκαμε να συνεισφέρουμε τα βέλτιστα, ουδέποτε δείξαμε απροθυμία για την περιοχή μας, αντιθέτως είμαστε γνώστες των καθημερινών προβλημάτων και ζητούμε άμεση αλλά ουσιαστική επίλυση, διατηρώντας πρόθεση ακόμα και για να ενημερωθεί από εμάς του κατοίκους περί όλων τούτων ο κάθε ενδιαφερόμενος.
Επειδή πιστεύουμε στις αρχές της δημοκρατίας, τις διατάξεις των νόμων και τον σεβασμό στην προσωπικότητα, καθ’ όσον είμαστε όλοι φορολογούμενοι πολίτες με κοινό ενδιαφέρον για την κάθε δυνατή βελτίωση της περιοχής μας.
Επειδή η ζωή μας με την κατάργηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής διάβασης του Κηπακίου, θα γίνει ασφυκτική, καθώς αυτά θα προκαλέσουν στην καθημερινή μας ζωή αφάνταστη ταλαιπωρία, κατακόρυφη αύξηση ατυχημάτων για εμάς και τα παιδιά μας, συρρίκνωση, μαρασμό, απομόνωση του οικισμού μας με κατάργηση της εκκλησίας μας αλλά και του δημοτικού σχολείου μας.

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι
– Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την ασφάλεια των παιδιών μας, των εγγονών μας, για το περιβάλλον μας.
– Αρκετά, έχουμε πληρώσει ήδη όλοι μας, ως φορολογούμενοι πολίτες για το έργο «Περιφερειακός Δακτύλιος Τρικάλων Συνδετήριος των Ε.Ο. Τρικάλων – Πύλης και Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων». Όμως δεν προτιθέμεθα να πληρώσουμε μελλοντικά και τη «λυπητερή» των παραλείψεων ή της προχειρότητας του συγκεκριμένου έργου σε ανθρώπινες ζωές. Ως γονείς, ως παππούδες δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται να διαπραγματευτούμε την ασφάλεια των παιδιών μας, την ασφάλεια των εγγονών μας αλλά ούτε κανενός άλλου.
– Δ Ε Ν θα επιτρέψουμε την κατάργηση της ΙΔ της δημοτικής οδού του Κηπακίου
και ΖΗΤΟΥΜΕ όπως:
1. να επανεξεταστεί η πρόθεση του ΟΣΕ να καταργήσει την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση τύπου Α3 της δημοτικής οδού του Κηπακίου.
2. να ανασταλεί η όποια λειτουργία τμήματος του έργου «Περιφερειακός Δακτύλιος Τρικάλων Συνδετήριος των Ε.Ο. Τρικάλων – Πύλης και Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων», από τον κόμβο Ρογγίων αλλά και η αντίστοιχη ίδρυση και λειτουργία της ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης του Περιφερειακού Δακτυλίου εφόσον δεν προηγηθούν ενέργειες για τη διατήρηση και ΟΧΙ κατάργηση της υφιστάμενης ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης της δημοτικής οδού του Κηπακίου
3. να μεριμνήσει ο ΟΣΕ με δική του χρέωση, όπως άλλωστε το απαιτεί η θέση του, για την ανεύρεση και εγκατάσταση ομαδοποιημένων ΑΣΙΔ αλλά και του απαιτούμενου λογισμικού προκειμένου να επιτευχθεί η ομαδοποίηση των ΑΣΙΔ Κηπακίου και Περιφερειακού Δακτυλίου.
4. να τροποποιηθεί ο όρος 9i της ΑΕΠΟ του έργου «Περιφερειακός Δακτύλιος Τρικάλων Συνδετήριος των Ε.Ο. Τρικάλων – Πύλης και Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων» προκειμένου να διατηρηθεί η ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση της δημοτικής οδού του Κηπακίου αλλά και η ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του Περιφερειακού Δακτυλίου.
5. μας δοθεί α) η Οριστική Μελέτης Εφαρμογής του Αυτόματου Συστήματος Ισόπεδης Διάβασης (Α.Σ.Ι.Δ.) στη Χ.Θ. 61+250 (Ι.Δ. Περιφερειακού Δακτυλίου) που έχει συνταχθεί από τον Ανάδοχο και έχει υποβληθεί στη ΔΙΣΗΣΗΚ/ΟΣΕ Α.Ε., β) η υπ’ αριθμό 677187/08 -07-2012 εισήγηση της Διεύθυνσης Συντήρησης Γραμμής (ΔΙΣΥΓ) που έχει υποβληθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ίδρυση ΙΔ τροχοφόρων στη Χ.Θ. 61+250 (Ι.Δ. Περιφερειακού Δακτυλίου) και την ταυτόχρονη κατάργηση της Ι.Δ. στη Χ.Θ. 61+058 (Ι.Δ. δημοτικής οδού Κηπακίου) και γ) ο φάκελος Παράτασης Ισχύος και Τροποποίησης της υπ’ αριθ. 132293/ 09-09-2003 Κοινής Υπουργικής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Έργου «Περιφερειακός Δακτύλιος Τρικάλων – Συνδετήριος των Ε.Ο. Τρικάλων – Πύλης κα Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων» όπως αυτός κατατέθηκε στη Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας Στερεάς Ελλάδας από το Τμήμα Συγκ/κών Έργων της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 6425/14-10-13 έγγραφο.

Με εκτίμηση,
ΠΡΟΕΔΡΟΣ της Επιτροπής Αγώνα ΚΗΠΑΚΙΟΥ και ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ της Επιτροπής Αγώνα ΚΗΠΑΚΙΟΥ και ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΔΕΛΤΑ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΔΕΛΤΑ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ

ΤΣΟΤΣΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΤΣΑ ΑΘΗΝΑ
Αναπληρ. Μέλος Δ.Σ. του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας Αναπληρ. Μέλος Δ.Σ. του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας

 

Μέλος της Επιτροπής Αγώνα ΚΗΠΑΚΙΟΥ και ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΕΛΤΑ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ Μέλος της Επιτροπής Αγώνα ΚΗΠΑΚΙΟΥ και ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΕΛΤΑ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε επίσης