Κανείς στην πραγματικότητα δεν περιμένει να συμβεί ένα θαύμα και ως δια μαγείας να σταματήσει η αισχροκέρδεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πολλοί ωστόσο θεωρούν ότι το γεγονός ότι ο υπουργός έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη των προσδοκιών μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Κάθε επιχείρηση καλείται να επιλέξει μέσα από την λίστα 70 ειδών τροφίμων που ανήκουν σε 31 κατηγορίες, σε ποια από αυτά θα πρέπει να συγκρατήσει τις τιμές.
Τα αποτελέσματα από αυτή την κίνηση θα φανούν σχετικά σύντομα αν και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος υποστηρίζουν ότι το μέτρο δεν θα λειτουργήσει και ίσως υπάρξουν και σοβαρά «παρατράγουδα». Στην περίπτωση αυτή, τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα για το κυβερνητικό επιτελείο, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πολλές ιδέες για να αντικατασταθεί αυτό το μέτρο.
Με δεδομένο μάλιστα ότι όλες οι έρευνες δείχνουν ότι τα πράγματα θα πάνε ακόμα πιο άσχημα το επόμενο διάστημα, τυχόν αποτυχία του μέτρου θα φέρει νέα σοβαρότερα προβλήματα στο Μαξίμου .
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, χαρακτήρισε πάντως το “καλάθι” ως ένα ακόμα επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίζεται εις βάρος των καταναλωτών.
«Φανταστείτε που θα πάνε οι τιμές στα άλλα προϊόντα εκτός καλαθιού» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα παιχνίδι που παίζεται εις βάρος των καταναλωτών. Ποιος μπορεί να εξασφαλίσει ότι οι τιμές στα υπόλοιπα προϊόντα δεν θα συνεχίζουν να αυξάνονται;».
Με λίγα λόγια λένε, ότι τελικά το καλάθι της νοικοκυράς θα φέρει λουκέτα σε καταστήματα τροφίμων όπως οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, αρτοποιεία και πολλά ακόμα που ανήκουν κυρίως στον χώρο της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
Πηνελόπη Νάσσου